کد خبر 229307
۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۱

وزیر ارتباطات در گفتگو با «حیات»:

پلتفرم های بزرگ از پرداخت مالیات معاف نیستند + فیلم

پلتفرم های بزرگ از پرداخت مالیات معاف نیستند + فیلم

وزیر ارتباطات با بیان اینکه پلتفرم ها معاف از مالیات نیستند، گفت: تنها کسب و کارهای خرد فعال در این پلتفرم ها از پرداخت مالیات معاف هستند.

به گزارش خبرنگار ارتباطات حیات؛ عیسی زارع پور امروز چهارشنبه (۸ آذر) در جمع خبرنگاران در حاشیه جلسه هیات دولت در مورد معافیت مالیاتی کسب و کارهای آنلاین که در لایحه بودجه ۱۴۰۳ آمده است، گفت: آنچه در قانون بودجه ۱۴۰۳ همانند بودجه ۱۴۰۲ آمده، بحث معافیت مالیاتی کسب و کارهای خرد فعال در سکوهای داخلی است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه این بند معافیت مالیاتی ربطی به پلتفرم های بزرگی که در کشور فعالیت می کنند، ندارد، گفت: پلتفرم معاف از مالیات نیست، بلکه کسب و کارهایی که روی پلتفرم های داخلی فعالیت می کنند آن هم تا سقف مشخصی، از معافیت مالیاتی برخوردار می شوند.

زارع پور ادامه داد: دلیل این معافیت مالیاتی این است که از کسب و کارهایی که در سکوهای داخلی فعالیت می کنند حمایت و آنها را تشویق کنیم که کسب و کارهایشان را روی سکوهای داخلی منتقل کنند.

وزیر ارتباطات افزود: اگر شما کسب و کاری هستید که روی یک شبکه اجتماعی خارجی فعالیت می کنید و تاکنون ریالی مالیات پرداخت نمی کردید، همین که اراده کنید که کسب و کارتان را روی سکوهای داخلی بیاورید با موانعی روبرو می شوید ازجمله ارائه مجوز و پرداخت مالیات.

زارع پور خاطرنشان کرد: ما سال گذشته در دولت یک بسته حمایتی تصویب کردیم که به تصویب هیات وزیران رسید. در این بسته حمایتی، این حمایت ها پیش بینی شده است. این بسته متشکل از ۳۰ نوع حمایت ازجمله معافیت مالیاتی است تا کسب و کارهای خرد تشویق به انتقال روی سکوهای داخلی شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha