کد خبر 229106
۷ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۳

سردار مومنی در گفتگو با «حیات»:

رفع مشکل ترافیکی جاده های شمال درصورت افتتاح قطعه سوم آزادراه

رفع مشکل ترافیکی جاده های شمال درصورت افتتاح قطعه سوم آزادراه

رئیس پلیس راه کشور گفت: تا زمانی که قطعه سوم آزاد راه تهران_شمال افتتاح نشود ترافیک موجود در جاده های منتهی به شمال ادامه خواهد داشت.

سردار حسن مومنی رئیس پلیس راه کشور در گفتگو با خبرنگار اجتماعی حیات، درخصوص علت اصلی ترافیک جاده های منتهی به شمال با وجود افتتاح دو قطعه از آزادراه تهران_شمال گفت: تا زمانی که فاز سه آزادراه تهران_شمال به بهره برداری نرسد ما همچنان باید شاهد ترافیک های چند ده کیلومتری در جاده های منتهی به شمال باشیم.

وی با بیان اینکه جاده ها به یکدیگر متصل و پیوسته هستند، مطرح کرد: در زمانی که فاز نخست آزادراه تهران_شمال به بهره برداری رسید ترافیک در مسیر به نسبت حال حاضر ناچیز و بسیار کم بود اما با افتتاح فاز دوم این آزادراه، ترافیک به تبع افزایش یافت.

رئیس پلیس راه کشور در این باره افزود: شرایط در انتهای فاز دوم آزادراه تهران_شمال به گونه ای است که وقتی خودروها به پل زنگوله می رسد، مسیر تک لاین شده و همین امر سبب بروز ترافیک می شود. در حقیقت خودروها در آزادراه تهران_شمال در یک مسیر 4 لاین حرکت کرده اما وقتی به پل زنگوله می رسند مسیر تک لاین و ترافیک ایجاد می شود.

سردار مومنی مطرح کرد: از این رو طبیعیست که خروجی قیف پر ترافیک شود. اما اگر مردم در قطعه یک آزادراه تهران_شمال به صورت کنترل شده در ترافیک بمانند مشکل تا حدی برطرف می شود. چراکه قطعه دو آزادراه تهران_شمال اکثر دارای تونل و پل است و امکان توقف خودروها در تونل ها به علت مخاطرات آن وجود ندارد.

وی تصریح کرد: در حقیقت محدودیت های پلیس از انتهای قطعه یک آزادراه تهران_شمال ایجاد می شود و تا پاسگاه راه لانیز ادامه خواهد داشت تا خودروها کنترل شده وارد مسیر تک لاین شوند و زمان های طولانی در ترافیک تونل اسیر نشوند.

رئیس پلیس راه کشور با اشاره به اینکه بروز ترافیک های طولانی در تونل از نظر بار روانی مخاطراتی را به همراه دارد، افزود: در صورت ایجاد ترافیک در تونل های چندکیلومتری و وقوع حوادث های احتمالی نظیر تصادف و آتش سوزی امدادرسانی مختل خواهد شد.

سردار مومنی با اشاره به اینکه وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مستضعفان متولی اجرای قطعه سوم آزادراه تهران_شمال هستند، بیان کرد: تا زمانی که قطعه سوم آزاد راه تهران_شمال افتتاح نشود ترافیک موجود در جاده های منتهی به شمال ادامه خواهد داشت. البته در صورت افتتاح این قطعه ترافیک از مرزن آباد مجدد شکل می گیرد مگر اینکه ساخت آزادراه به صورت پیوسته ادامه یابد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha