کد خبر 229104
۷ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۹

«حیات» گزارش می‌دهد؛

بازتاب جهانی حرکت تحسین برانگیز رونالدو مقابل پرسپولیس

بازتاب جهانی حرکت تحسین برانگیز رونالدو مقابل پرسپولیس

حرکت جالب توجه ستاره پرتغالی النصر در دیدار با پرسپولیس در رسانه‌های جهان بازتاب جالب توجهی داشت.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ روز گذشته دو تیم النصر عربستان و پرسپولیس تهران در ریاض به مصاف هم رفتند تا دیدار هفته پنجم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا را برابر هم انجام دهند. در دقیقه ۲ این بازی یک اتفاق عجیب و نادر رخ داد، برخورد سروش رفیعی با کریستیانو رونالدو در محوطه جریمه سرخپوشان از سوی داور مسابقه پنالتی تشخیص داده شد ولی پیش از آنکه این تصمیم توسط داوران VAR مورد بررسی قرار بگیرد، این خود رونالدو بود که تصمیم داور را نقض کرده و اعلام کرد خطایی روی او صورت نگرفته است. این اقدام جوانمردانه و تحسین برانگیز رونالدو بازتاب زیادی در فضای مجازی و رسانه‌های جهانی داشت.

ستاره پرتغالی فوتبال دنیا با حرکت دست خود و صحبتی که با داور وسط داشت اعلام خطا را رد و خودش عنوان کرد خطایی روی او نشده است. همین موضوع تبدیل به سوژه داغ رسانه‌های فوتبال دنیا نظیر ESPN و SUN و بیلیچر ریپورت شد تا آنها رفتار رونالدو را مورد ستایش و تمجید قرار دهند.


بلیچر ریپورت در یک توییت اقدام به توضیح رفتار جوانمردانه کریستیانو رونالدو کرد. ایموجی تشویق همه چیز را نشان می‌دهد.

بازتاب جهانی حرکت تحسین ابرانگیز رونالدو


سایت شبکه تلویزیونی «العربیه» در گزارشی از دیدار دوشنبه‌شب پرسپولیس و النصر که با نتیجه مساوی بدون گل پایان یافت نوشت: کریستیانو رونالدو ستاره پرتغالی پس از مخالفت با تصمیم داور برای اعلام یک ضربه پنالتی به سود تیم خود، یکی از بهترین تصاویر بازی جوانمردانه در زمین‌های ورزش را به نمایش گذاشت.

در دقیقه دوم بازی در مرحله پنجم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، رونالدو پس از تماس با مدافع پرسپولیس در داخل محوطه جریمه تیم ایرانی سقوط کرد و داور با سوت خود اعلام ضربه پنالتی کرد. بلافاصله پس از اعلام ضربه پنالتی، رونالدو به سمت داور دوید و به او گفت پنالتی در کار نیست و بازیکن تیم ایران مانعی برای او ایجاد نکرده است.

داور هم به var متوسل و معلوم شد حرف رونالدو صحیح است. حالا پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی در سرتاسر جهان عکس این صحنه «شگفت‌انگیز» از رونالدو را پخش کردند، و هواداران او از «اخلاق» اسطوره پرتغالی سخن می‌گویند زیرا او یکی از بهترین نمونه‌های اخلاق ورزشی را در زمین به نمایش گذاشت و عملا نگذاشت تیمش بخاطر اشتباه داوری هر سه امتیاز حساس این بازی خانگی آن هم مقابل رقیب جدی‌اش در این گروه را بدست بیآورد. 


در میان تمام کلمات قطعا این اقدام جوانمردانه کریستیانو رونالدو با یک کلمه توصیف می‌شود و آن واژه‌ای است که ESPN آن را به استخدام درآورد.

بازتاب جهانی حرکت تحسین ابرانگیز رونالدو


خبرنگار موندوی اسپانیا و نزدیک به باشگاه بارسلونا این اتفاق را با نگاهی طنز مورد بررسی قرار داد و اینکه رونالدو از ضربه پنالتی کنار کشیده را اتفاقی آخر الزمانی دانسته است. البته آنها بارسلونایی هستند و کمی نکته‌دار علیه رونالدو.

بازتاب جهانی حرکت تحسین برانگیز رونالدو مقابل پرسپولیس


سایت ترنسفر فوتبال نوشت: تعجب از این اقدام تحسین‌برانگیز فوق ستاره پرتغالی سابق رئال مادرید و منچستریونایتد

بازتاب جهانی حرکت تحسین برانگیز رونالدو مقابل پرسپولیس


درس فروتنی از رونالدو عنوانی بود که رسانه ال‌فوتبال برای این رفتار کریستیانو انتخاب کرد.

بازتاب جهانی حرکت تحسین برانگیز رونالدو مقابل پرسپولیس


سایت بین المللی گل دات کام، در تصاویری از حرکت کریستیانو رونالدو در بازی النصر - پرسپولیس، به این دلیل که اعلام اینکه روی او خطای پنالتی انجام نشده است، تمجید کرد. البته داور بازی به کمک وی ای آر، صحنه را بازبینی کرد و مشخص شد که خطای پنالتی اتفاق نیفتاده است.

بازتاب جهانی حرکت تحسین ابرانگیز رونالدو


همچنین روزنامه اسپانیایی زبان مارکا هم قلم به نگارش این اتفاق جالب در بازی النصر-پرسپولیس برداشت و راجع به این رفتار کریستیانو رونالدو با استفاده از واژه متواضع به آن واکنش نشان داد. روزنامه پرتغالی ابولا هم درباره اقدام رونالدو نوشت: بعد از تمارض رونالدو و تصمیم داور، کریستیانو رونالدو صداقت به خرج داد و به داور اطلاع داد که بازیکن تیم پرسپولیس ایران مرتکب خطا نشده و پنالتی صورت نگرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha