کد خبر 228993
۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۷

حیات گزارش می‌دهد؛

ویژگی‌های ناوشکن دیلمان نیروی دریایی ارتش + جزئیات

ویژگی‌های ناوشکن دیلمان نیروی دریایی ارتش + جزئیات

ناوشکن تمام ایرانی دیلمان، پیشرفته‌ترین و پنجمین فروند از ناوشکن‌های پروژه موج و از کلاس جماران بوده که توسط نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران طراحی ساخته شده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی حیات؛ «دیلمان» ناوشکن جمهوری اسلامی ایران، با ۹۵ متر طول و بیش از هزار و ۴۰۰ تن وزن به ناوگان شمال و منطقه چهارم دریایی امام رضا(ع) نیروی دریایی راهبردی ارتش ملحق شد.

این ناوشکن، جدیدترین، پیشرفته‌ترین و پنجمین فروند از ناوشکن‌های پروژه موج و از کلاس جماران بوده که توسط نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران طراحی و تحت نظارت این نیرو، در مجموعه صنایع دریایی ساخته شده است.

ناوشکن تمام ایرانی دیلمان، مجهز به انواع تجهیزات و سامانه‌های دفاعی و رزمی ساخته شده در داخل کشور بوده و علاوه‌ بر قابلیت دریانوردی طولانی، توانایی جستجو، کشف، شناسایی، رصد، مقابله و در صورت نیاز انهدام هرگونه تهدید هوایی، سطحی و زیر سطحی را دارا است.

ویژگی‌های ناوشکن دیلمان نیروی دریایی ارتش + جزئیات

این ناوشکن تفاوت‌هایی با ناوشکن‌های قبلی دارد؛ ناوشکن دیلمان با سایر شناورهای کلاس موج در استفاده از دکل راداری پیشرفته است که دکل پیشرفته و چهار وجهی چشم عقاب روی آن نصب شده که هر وجه آن دارای ۱۰۰۰ آرایه است که مجموعاً دارای ۴۰۰۰ آرایه است.

از دیگر ویژگی‌های این ناوشکن، رادار در آن واحد، ۱۰۰ هدف را شناسایی و ۱۳ هدف را رهگیری می‌کند. این رادار با خاصیت ضد جنگالی، اهدافی شامل جنگنده‌ها، پهپادها، بالگرد، موشک‌های سطح به هوا و سایر اهداف سطحی را شناسایی و رهگیری می‌کند. رادار نصب‌شده روی شناور دیلمان تا ۲۰۰ کیلومتر را رهگیری اهداف را انجام می‌دهد.

عرشه پرواز با قابلیت نشست و برخاست بالگرد از ویژگی‌های مهم عملیاتی ناوشکن دیلمان است.

ناوشکن بومی «دیلمان» جلوه‌ای دیگر از توان صنایع دفاعی در تأمین نیازهای اقتدارآفرین، توانمندی دریایی ایران و سربلندی ایران اسلامی را اثبات کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha