کد خبر 228864
۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۹

مدیرکل راهداری اردبیل:

مجوز نصب بیش از ۳۰۸ سامانه هوشمند در جاده‌های شمالغرب صادر شد

مجوز نصب بیش از ۳۰۸ سامانه هوشمند در جاده‌های شمالغرب صادر شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: مجوز نصب و راه‌اندازی بیش از ۳۰۸ سامانه حمل و نقل هوشمند جاده‌ای در منطقه شمال غرب کشور با اعتباری حدود۷۶۳ میلیارد ریال صادر شد.

به گزارش گروه استانی حیات؛ کلیم‌الله وثوقی، از صدور مجوز نصب و راه اندازی بیش از ۳۰۸ سامانه حمل و نقل هوشمند جاده‌ای در منطقه شمال غرب کشور با اعتباری بالغ بر ۷۶۳ میلیارد ریال خبر داد و اظهار کرد: استان اردبیل به عنوان دبیرخانه شورای مراکز مدیریت راه‌های منطقه شمال غرب کشور شامل استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، قزوین و گیلان توسط مرکز مدیریت راه‌های کشور انتخاب شد.

وی افزود: در راستای بهبود و ارتقای سامانه‌های حمل و نقل هوشمند جاده‌ای و برای خدمت رسانی بهتر به شهروندان و رانندگان عبوری از راه‌های این منطقه مجوز خرید و نصب سامانه‌های هوشمند اخذ شده است و این سامانه‌ها طی ماه‌های آینده در راه‌های منطقه نصب و راه اندازی می‌شود.

دبیر شورای مراکز مدیریت راه‌های شمال غرب کشور اضافه کرد: به منظور بهبود خدمت‌رسانی نیروهای امدادی، اطلاعاتی و عملیاتی به کاربران جاده‌ای، رصد دقیق شرایط جوی در گردنه‌ها و نقاط حساس ترافیکی و همچنین تسریع در عملیات راهداری زمستانی در محورهای مواصلاتی و شریانی منطقه شمال‌غرب کشور با اعتباری حدود ۷۱۰ میلیارد ریال ،۵۳ سامانه نظارت تصویری جدید نصب و ۱۶۹ سامانه جایگزین خواهد شد.

وثوقی بیان کرد: همچنین در راستای تصویربرداری دقیق و رصد شرایط جوی از محورهای مواصلاتی و ارائه آن به کاربران سامانه ۱۴۱، مجوز نصب و راه‌اندازی ۴۱ سامانه جدید با اعتبار حدود ۵۳ میلیارد ریال اخذ شده است.

وی با بیان اینکه در بخش سامانه‌های ثبت تخلفات هوشمند جاده‌ای و با هدف رصد سرعت لحظه‌ای و سرعت متوسط خودروهای عبوری، مجوز نصب و راه‌اندازی ۴۵ سامانه جدید به منطقه شمال غرب کشور اختصاص یافته است، خاطرنشان کرد: از این تعداد ۵۹ سامانه با اعتباری حدود ۱۴۰ میلیارد ریال در راه‌های استان اردبیل نصب و راه اندازی خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha