کد خبر 228814
۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۶

سردار هادیانفر خبر داد؛

جان باختن ۱۲۰۰۰ نفر از ابتدای سال تاکنون در تصادفات جاده‌ای

جان باختن ۱۲۰۰۰ نفر از ابتدای سال تاکنون در تصادفات جاده‌ای

رئیس پلیس راهور فراجا گفت: از ابتدای سال تاکنون ۱۲ هزار نفر جان خود را در تصادفات جاده‌ای از دست داده‌اند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی  حیات، سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهنمایی رانندگی فراجا صبح امروز یکشنبه ۵ آذرماه در جلسه کمیته هماهنگی طرح زمستانه طرح راهور گفت: بیش از یک هزار و 400 گردنه و محور در کشور داریم که 110 گردنه آن برف‌گیر است و هر ساله زمستان مشکلات زیادی را برای رانندگان ایجاد می‌کند.

سردار هادیانفر گفت: بر اساس آمار پزشکی قانونی شاهد افزایش 7.3 درصدی متوفیان تصادفات در سال جاری بوده‌ایم، البته این آمار در نیمه دوم سال کاهشی بوده است.

وی با اشاره به اینکه افزایش 6 درصدی ترددهای جاده‌ای را شاهد بوده‌ایم، گفت: به طور میانگین هر ساعت دو نفر جان خود را از دست می‌دهند و به ازای هر یک فوتی 25 نفر مصدوم در تصادفات جاده‌ای بر جای می‌مانند.

رئیس پلیس راهنمایی رانندگی فراجا خاطرنشان کرد: تا به امروز بالغ بر 12 هزار نفر در تصادفات جان خود را از دست داده‌اند، البته که 51 درصد از تصادفات مربوط به عامل انسانی و البته ناایمن بودن خودروها بوده است.

سردار هادیانفر افزود: 6 درصد از مصدومان تصادفات در حین انتقال به بیمارستان جان خود را از دست می‌دهند که این آمار می‌گوید باید ناوگان اورژانس و هلال احمر و همچنین امداد هوایی تقویت شود.

رئیس پلیس راهور گفت: بر اساس آمار سازمان پزشکی قانونی 43 درصد از مصدومان تصادفات در بیمارستان‌ها جان خود را از دست می‌دهند. این آمار را پزشکی قانونی اعلام کرده است نه پلیس! این افراد در بیمارستان‌ها به دلیل ضربه مغزی و یا خونریزی جان خود را از دست می‌دهند که این موضوع باعث می‌شود توجه جدی‌تری به بخش ترومای بیمارستان‌ها شود.

وی تاکید کرد: در روز 20 آذر رزمایش زمستانه پلیس راهور برگزار می‌شود و از این تاریخ پلیس راهور به همراه دیگر دستگاه‌های امدادی برای ترددهای زمستانه آماده می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha