کد خبر 228689
۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۱

طرح تولید گوشت قرمز بوسیله عشایر خراسان رضوی اجرایی شد

طرح تولید گوشت قرمز بوسیله عشایر خراسان رضوی اجرایی شد

 مدیر کل امور عشایر خراسان رضوی گفت: مرحله نخست اجرای طرح تولید گوشت قرمز در قالب عقد قرارداد با ظرفیت ۵۰ هزار راس دام سبک توسط عشایر این استان اجرایی شد.

به گزارش گروه استان‌های حیات، محمد حسین جعفری افزود: طرح تولید گوشت دام سبک عشایر که از مهرماه امسال در سراسر کشور از جمله استان خراسان رضوی کلید خورد، هم اکنون به مرحله اجرایی و آغاز پرورش دام در قالب قراردادهای مربوطه رسیده است.

وی بیان کرد: در راستای اجرای این طرح عقد قرارداد برای یک میلیون راس دام سبک در کشور پیش بینی شد که ۲۵۰ هزار راس از این شمار سهمیه خراسان رضوی تعیین شده است.

مدیر کل امور عشایر خراسان رضوی ادامه داد: عقد قرارداد برای سایر ظرفیت باقیمانده در این چهارچوب در حال انجام است.

وی مدت قرارداد تولید گوشت قرمز توسط عشایر خراسان رضوی را از ۱۵ آبان امسال تا ۱۵ فروردین ماه سال۱۴۰۳ اعلام کرد و افزود: در قالب این طرح به ازای هر راس دام نهاده شامل ذرت، کنجاله سویا و جو تحویل عشایر طرف قرارداد داده می شود و آنان متعهد می شوند در برابر این دریافتی بعد از پایان مدت قرارداد گوشت دام خود را به قیمت روز بازار تحویل اداره کل امور پشتیبانی امور دام دهند.

جعفری اظهار کرد: طرح تولید گوشت قراردادی با هدف حمایت از عشایر در کشور و استان خراسان رضوی در حال انجام است و خوشبختانه استفبال عشایر این استان از طرح های پرواربندی و تغذیه علمی مطلوب بوده است.

هم اکنون هشت هزارو ۲۰۰ خانوار با حدود ۳۴ هزار نفر در خراسان رضوی جمعیت عشایری محسوب می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha