کد خبر 216092
۱۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۵

افزون بر ۶۵ میلیارد ریال وام به عشایر شاهرود پرداخت شد

افزون بر ۶۵ میلیارد ریال وام به عشایر شاهرود پرداخت شد

 رییس اداره امور عشایری شاهرود گفت: ۶۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال وام ارزان‌قیمت تبصره ۱۶ از ابتدای سال تاکنون به ۸۹ نفر از عشایر این شهرستان پرداخت شد.

 به گزارش گروه استان های حیات؛رضا نقی‌زاده افزود: این وام‌ها در راستای راهبردهای حمایتی دولت مردمی و خدمتگزار سیزدهم با هدف جبران بخشی از خسارت‌های خشکسالی وارده به جامعه عشایری پرداخت شد.

وی با بیان اینکه ۱۶ میلیارد ریال وام ارزان قیمت نیز طی سال ۱۴۰۱ به عشایر شاهرود تعلق گرفت، ابراز کرد: این میزان وام به ۴۶ نفر از عشایر و یک شرکت تعاونی عشایری در منطقه خارتوران بیارجمند پرداخت شد.

نقی‌زاده مجموع وام‌های پرداختی به عشایر در سال ۱۴۰۱ و نیمه نخست امسال را ۸۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و گفت: این میزان وام پرداختی نسبت به مجموع سال‌های ۱۳۹۵ تا ۱۴۰۰ رشد ۲.۷ درصدی داشت. 

افزون بر ۶۵ میلیارد ریال وام به عشایر شاهرود پرداخت شد

امسال اعتبارات عمرانی تملک دارایی ۲.۹ درصد افزایش داشت

رییس اداره امور عشایری شاهرود ادامه داد: اعتبارات مصوب عمرانی تملک دارایی‌های سرمایه‌ای امسال این اداره نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش ۲.۹ درصدی داشت.

وی تاکید کرد: این افزایش نشان از نگاه ویژه دولت مردمی و خدمتگزار و همچنین نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی به قشر مولد و کم توقع عشایر دارد.

نقی‌زاده به اجرای طرح‌های خدمات پشتیبانی به کوچندگان به طور مستمر اشاره کرد و گفت: تامین آب مناطق عشایری شامل بهسازی چاه‌های مال‌داری، قنات‌ها، چشمه‌سارها، ساخت مخازن ذخیره، انتقال آب، آبرسانی سیار، ساخت آبشخور دام، نگهداری و راه‌گشایی راه‌های عشایری شامل مرمت، نگهداری و تیغ کشی راه‌ها، ساخت ابنیه فنی و شن‌ریزی محورهای عشایری در دستور کار است.

رییس اداره امور عشایری شاهرود از سوخت‌رسانی به عشایر خبر داد و افزود: تهیه و توزیع کپسول گاز مایع، صفحه‌های خورشیدی و تنورهای گازی در راستای استفاده از انرژی‌های پاک در مناطق عشایری به طور مستمر انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه حفظ و حراست از منابع طبیعی و محیط زیست در دستور کار است، ابراز کرد: کارگاه‌های آموزشی شامل دوره‌های آموزش و ترویجی برای بانوان عضو صندوق‌های خرد زنان، عشایر و ارکان تشکل‌های عشایری در حوزه‌های دامپروری، بیماری‌های دام، تغذیه دام، صنایع دستی، تولیدات لبنی به منظور افزایش سطح آگاهی و درآمد خانوار عشایری به طور مستمر برگزار می‌شود.

جمعیت عشایر شهرستان شاهرود بر اساس آخرین برآورد جمعیت در سال ۱۴۰۰ تعداد ۲ هزار و ۹۶۵ نفر است، ۹ طایفه عشایری شهرستان دارای ۱۴۱ هزار و ۲۲۵ راس دام سبک، بیش از یکهزار راس دام سنگین و یکهزار و ۷۰۹ نفر شتر هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha