کد خبر 228636
۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۹

وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

ظرفیت فرودگاه امام خمینی (ره) به ۵۰ میلیون مسافر در سال می‌‎رسد

ظرفیت فرودگاه امام خمینی (ره) به ۵۰ میلیون مسافر  در سال می‌‎رسد

وزیر راه و شهرسازی از افزایش ظرفیت فرودگاه امام خمینی (ره) به ۵۰ میلیون مسافر در سال با توسعه و اتمام فاز دو این فرودگاه خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در آئین شروع عملیات ترمینال جدید فرودگاه امام خمینی که صبح امروز برگزار شد، گفت: در سفری به آسیای میانه، قفقاز و... کشور و مسئولی نیست که از ظرفیت بزرگ ترانزیتی و کریدوری ایران حرفی به میان نیاورد. به همین دلیل پروژه ایران راه را مطرح کردیم.

وی با بیان اینکه در حوزه سخت افزار باید زیرساخت‌های بیشتری ایجاد کنیم، ادامه داد: در بخش نرم‌افزار توسعه ترانزیت یکسره، بارنامه یکسره و هرآنچه باعث تسهیل عبور و مرور در ریل، آسمان و.. است را در دستور کار داریم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه احداث فاز دو فرودگاه امام خمینی در راستای همان کلان پروژه ایران راه است، یادآور شد: اگر برخی جاها با کندی روبرو هستیم، به دلیل مشکلات است‌.

وی با بیان اینکه درصدد کاهش محدودیت‌های پروازی از آسمان ایران هستیم، تاکید کرد: رکورد پروازهای عبوری در ماه گذشته بعد از ایام کرونا شکسته شد و این موضوع، پیام یک آسمان امن و ایمن را به دنیا و سرمایه گذاران جهانی مخابره می کند.

بذرپاش همچنین گفت: راه اندازی ترمینال جدید امام خمینی بزرگترین پروژه صنعت هوایی بعد از انقلاب اسلامی است. در همین راستا در تمامی مدهای حمل و نقل دریایی و هوایی و ریلی پروژه های متعددی دیده شده و در دستور کار است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha