کد خبر 228635
۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۵

دستور رئیس قوه قضائیه برای جذب قضات بومی در استان‌ها

دستور رئیس قوه قضائیه برای جذب قضات بومی در استان‌ها

جلسه شورای قضایی استان کردستان حاوی خبر امیدوار کننده‌ای مبنی بر دستور رئیس قوه قضائیه برای جذب اختصاصی قضات بومی به منظور حل مشکلات این حوزه بود.

به گزارش گروه استان‌های حیات، یدالله موحد، مدیرکل امور استان‌های معاون اول قوه قضائیه صبح امروز در هفتمین جلسه شورای قضایی استان کردستان، اظهار داشت: مدیران ارشد قوه قضائیه تمام تلاش خود را برای ارتقای معیشت کارکنان دستگاه قضایی انجام می‌دهند. 

وی ضمن تقدیر از مدیریت موفق بر شورای قضائی استان کردستان، افزود: همدلی و همگرایی در میان مدیران دستگاه قضایی استان به خوبی به چشم می‌خورد و این مهم زمینه‌ساز حل مشکلات اساسی این دستگاه در استان کردستان است. 

مدیرکل امور استان‌های معاونت اول قوه قضائیه گفت: جذب قضات در استان کردستان باید به صورت منطقه‌ای باشد و منطقه‌ای‌گزینی در جذب قضات انجام شود تا مشکل مربوط به نگهداشت قضات در استان برطرف شود. 

موحد تصریح کرد: حل مشکلات استان‌های مختلف باید بر اساس اقتضائات خاص هر استان باشد و با یک سازوکار خاص و دائمی بتوان مشکلات را برطرف کرد. 

رئیس‌کل دادگستری استان کردستان نیز در این جلسه بیان کرد: با دستور رئیس قوه قضائیه در خصوص جذب اختصاصی قضات بومی امیدواریم ظرف بازه دو ساله این مشکل استان کردستان حل و فصل شود. 

حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی عنوان کرد: مشکل غیربومی بودن قضات در استان کردستان یک مشکل قدیمی است که با دستور مستقیم ریاست دستگاه قضا مبنی بر جذب اختصاصی 100 نفر از قضات بومی، در چند سال آینده به صورت کامل برطرف خواهد شد. 

همچنین در این جلسه مدیران ادارات تابعه قوه قضاییه در استان کردستان، گزارشی از وضعیت اقدامات انجام شده در مجموعه تحت تصدی خود ظرف سال جاری را ارائه دادند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha