کد خبر 228507
۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۹

معاون سازمان توسعه تجارت در گفتگو با «حیات»:

لابی تجاری ایران با اروپا/ رایزن بازرگانی به برزیل اعزام می شود

لابی تجاری ایران با اروپا/ رایزن بازرگانی به برزیل اعزام می شود

معاون سازمان توسعه تجارت گفت: در حال مذاکره با یکی، دو کشور اروپایی برای اعزام رایزن بازرگانی هستیم و به زودی رایزن برزیل به این کشور اعزام می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی حیات؛ محمدصادق قنادزاده، معاون ارتقای کسب و کارهای بین ‌المللی سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه هر هفته مصاحبه های ارزیابی انتخاب رایزن بازرگانی را در این سازمان داریم، گفت: رایزن برزیل به زودی اعزام خواهد شد.

چه خبر از رایزن بازرگانی پاکستان؟

معاون ارتقای کسب و کارهای بین‌ المللی سازمان توسعه تجارت اظهار امیدواری کرد تا پایان سال به کشورهای هدف اول که ۳۰ کشور بودند رایزن اعزام شود.

قنادزاده در مورد سایر رایزن های بازرگانی به «حیات» گفت: به زودی رایزن های برزیل و ارمنستان اعزام خواهند شد. این در حالی است که رایزن ویتنام اعزام شده و رایزن پاکستان نیز به زودی نهایی خواهد شد.

اعزام رایزن به اندونزی و ونزوئلا در دستور کار

معاون ارتقای کسب و کارهای بین‌ المللی سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه در مورد اعزام رایزن به اندونزی و ونزوئلا داریم کار می کنیم، گفت: در حال مذاکره با یکی، دو کشور اروپایی برای اعزام رایزن هستیم.

قنادزاده افزود: هر هفته در سازمان توسعه تجارت، مصاحبه های ارزیابی انتخاب رایزنان را داریم و امیدواریم که به هدف گذاری خود که افزایش تعداد رایزنان به ۳۰ نفر بود تا آخر امسال برسیم.

معاون ارتقای کسب و کارهای بین‌ المللی سازمان توسعه تجارت در مورد برنامه این سازمان برای افزایش رایزنان بازرگانی ایران در کشورهای دیگر گفت: برنامه بعدی ما این است که در کشورهایی که ظرفیت زیادی دارند مثل عراق، ترکیه و چین بتوانیم رایزنان دوم و سوم را به مناطق دیگر آن کشورها اعزام کنیم که کارهای آن همزمان در حال انجام است.

هدف گذاری برای افزایش تعداد رایزنان بازرگانی به ۷۰ نفر

در همین رابطه مهدی ضیغمی، معاون وزیر صمت در مورد افزایش تعداد رایزنان بازرگانی گفته بود: تعداد رایزنان بازرگانی تا پایان دولت سیزدهم به ۷۰ نفر خواهد رسید.

به گفته مهدی ضیغمی، براساس اهمیت و اولویتی که کشورهای هدف صادراتی برای سازمان توسعه تجارت دارند تعداد رایزنان بازرگانی افزایش خواهند یافت.

معاون وزیر صمت با اشاره به کشش خوب بازار در برخی کشورها، حضور بیش از یک رایزن بازرگانی در این کشورها را لازم دانسته و گفته بود: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده تلاش می‌کنیم که تعداد رایزنان بازرگانی را در این کشورها افزایش دهیم. ۲۲ رایزن بازرگانی در کشورهای هدف صادراتی استقرار دارند که براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده تلاش می‌کنیم تا تعداد رایزنان بازرگانی را در کشورهای هدف صادراتی تا پایان سال به ۳۵ نفر افزایش دهیم.

ضیغمی گفته بود: ایجاد نمایندگی سازمان‌ توسعه تجارت در کشورهای هدف صادراتی در دستور کار ما قرار دارد که با این کار امکان خدمات رسانی بیشتر به تجار فراهم می‌شود.

لابی تجاری ایران با اروپا/ رایزن بازرگانی به برزیل اعزام می شود

کشورهای هدف گذاری شده برای اعزام رایزن

طبق آمارهای سازمان توسعه تجارت، ایران در حال حاضر در کشورهای عراق، چین، ارمنستان، روسیه، عمان، قطر، بلاروس، افغانستان، هندوستان، لبنان، کنیا، الجزایر، ترکیه، قزاقستان، آفریقای جنوبی، امارات متحده عربی، ازبکستان، ویتنام، برزیل و صربستان، رایزن بازرگانی دارد و قرار است برای نخستین بار رایزنان بازرگانی ایران به اندونزی، ترکمنستان و نیجریه اعزام شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha