کد خبر 218804
۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۸

هدف گذاری برای تجارت ۴۰ میلیارد دلاری بین ایران و عراق

هدف گذاری برای تجارت ۴۰ میلیارد دلاری بین ایران و عراق

رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: برنامه ما برای تجارت با عراق توسعه روابط تجاری برای نیل به هدف ۲۰ میلیارد دلار و هدف بزرگ تر ۴۰ میلیارد دلار است. 

به گزارش خبرنگار اقتصادی حیات؛ دومین کمیته مشترک بازرگانی ایران و عراق امروز سه شنبه ۴ مهرماه ۱۴۰۲ با حضور مهدی ضیغمی، معاون وزیر صمت و رئیس سازمان توسعه تجارت، ستار جبار الجابری، معاون وزیر تجارت عراق و هیاتی از مسئولان عراق برگزار شد. 

مهدی ضیغمی در این جلسه گفت: دومین کمیته مشترک بازرگانی با هدف تبادل نظر میان دو کشور ایران و عراق  برگزار می‌شود. دو دولت ایران و عراق به یک تبادل اقتصادی و در روابط تجاری به ثبات خوبی رسیده‌اند.

ضیغمی افزود: سطح روابط میان دو کشور افزایش یافته است که هدف گذاری کرده ایم این سطح از تجارت در سال به ۴۰ میلیارد دلار میان دو کشور برسد. با توجه به تحریم‌های ظالمانه ایران توانسته به قله‌های پیشرفت در تمامی زمینه‌ها برسد. ما آمادگی داریم به توسعه و زیرساخت‌های کشور عراق جهت صادرات به کشورهای عربی کمک کنیم و حمایت همه جانبه خود را تا سال ۲۰۳۵ اعلام کنیم.

معاون وزیر صمت گفت: چالش‌هایی در این زمینه وجود دارد. امیدواریم با مشکلات لجستیک و تراکنش‌های مالی این موانع را برطرف کنیم. بررسی برنامه‌های توسعه همکاری تجارت با رقم ۴۰ میلیارد دلار در دستور کار قرار گرفته است. بحث راهکار توزان تجاری میان دو کشور برای ایجاد  زیرساخت‌های صنعتی و تجاری مدنظر ایران است. یکی از موضوعات اصلی بحث لجستیک و حمل و نقل میان دو کشور است. ازآنجا که ارتباط بازرگانان دو کشور وسیع و گسترده است برنامه داریم مشکلات فی مابین میان تجار دو کشور  برطرف و مسیر تجارت تسهیل شود.

رئیس سازمان توسعه تجارت افزود: وضعیت پروژه‌های فنی و مهندسی میان دو کشور در دستور کار قرار گرفته است. همچنین ایجاد بازارچه های مرزی و تاسیس مناطق آزاد مشترک و شهرک های صنعتی نیز یکی از موضوعات مهم است. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha