کد خبر 228453
۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۸

کمک به اشتغال جوانان با مهارت آموزی در طول دوره خدمت سربازی

کمک به اشتغال جوانان با مهارت آموزی در طول دوره خدمت سربازی

معاون فرهنگ مهارت آموزی و اشتغال قرارگاه مرکزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح از برنامه ریزی و توجه ویژه به مهارت آموزی جوانان در دوران سربازی و کمک به اشتغال آنان خبر داد.

ذبیح الله جوانی معاون فرهنگی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی حیات اظهار کرد: در این قرارگاه به دنبال مهارت آموزی کارکنان وظیفه هستیم تا جوانان بعد از دوران خدمت سربازی به اشتغال مناسب برسند.

وی افزود: از جمله اموری که این روزها ذهن جوانان را درگیر خود کرده بحث اشتغال است، در همین راستا چند سال است که نیروهای مسلح به موضوع مهارت آموزی ورود پیدا کرده‌اند تا سربازان در کنار آموزش نظامی، مهارت‌های تخصصی و عمومی را نیز یاد بگیرند.

جوانی افزود: تاکنون حدود ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار سرباز وظیفه دوره های مهارتی عمومی و تخصصی را طی کرده‌اند.

جوانی در پاسخ به سوالی مبنی بر هدف از برگزاری اولین دوره مسابقات مهارتی سربازان گفت: این مسابقات با هدف ارتقاء سطح کیفی آموزش‌های مهارتی، شناسایی استعدادهای برتر و برنامه ریزی برای رشد توانمندی کارکنان وظیفه، تلاش برای استانداردسازی آموزش ها، مجتمع‌ها و تجهیزات آموزشی برگزار می‌شود تا سربازان ماهر، با یکدیگر رقابت کنند.

وی با بیان اینکه برگزاری چنین مسابقاتی به منظور بهره‌گیری موثرتر از مهارت کارکنان وظیفه در طول خدمت، ایجاد نشاط و افزایش جذابیت خدمت، افزایش انگیزه کارکنان وظیفه برای کسب مهارت ها، ایجاد فرصت مناسب برای شکوفایی استعدادها و افزایش زمینه اشتغال پذیری کارکنان وظیفه برگزار می گردد، گفت: این مسابقات قرار است هر ۲ سال یکبار در سطح سازمان های نیروهای مسلح برگزار شود و ۴ مرحله شهرستانی، استانی، سازمانی و کشوری دارد و در حال حاضر مرحله اول آن به اتمام رسیده است.

معاون فرهنگ مهارت آموزی و اشتغال کارکنان وظیفه نیروهای مسلح در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر تعداد رشته‌های این دوره از مسابقات گفت: این دوره از مسابقات مهارتی در ۱۵ رشته؛ تیراندازی، امداد و نجات، حفاظت فیزیکی، آمادگی جسمانی، نرم افزار برنامه نویسی پایتون، عکاسی دیجیتال، تعمیرکار سخت افزار تلفن همراه، تعمیرکار خودروهای سبک، تعمیرکار برق خودرو، تعمیرکار آبگرمکن دیواری و پکیج، درب و پنجره ساز پروفایل آهنی، نصاب و تعمیرکار کولرهای گازی، آرایشگری مردانه، نانوایی سنتی و آشپزی سنتی برگزار می‌شود و نفرات برتر در دهه مبارک فجر سال جاری انتخاب و معرفی خواهند شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha