کد خبر 228424
۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۷

وزیر علوم:

سرمایه‌گذاری در علم و فناوری موجب اقتدار بیشتر ایران می‌شود

سرمایه‌گذاری در علم و فناوری موجب اقتدار بیشتر ایران می‌شود

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: وقتی واژه شهر هوشمند را می گوییم معنایش استفاده از تکنولوژی در شهر است ولی وقتی از واژه شهر دانا می گوییم توجه به علوم انسانی که در آن معرفت و مدارا و اخلاق و انسانیت باشد مدنظر است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی حیات؛ محمدعلی زلفی گل امروز پنج شنبه ۲ آذر در دومین رویداد ملی صنعت دانش بنیان «انقلاب صنعتی چهارم و صنعت شهر هوشمند» گفت: صنعت به سمت دانش بنیان شدن در حال حرکت است و اتفاق مبارک آن به زودی بیشتر نمایان می شود.

وزیر علوم با بیان اینکه اراده وزارت صمت برای توسعه همکاری ها بین دانشگاه و صنعت مشهود است، ادامه داد: بحث هوشمندی باید فراتر از شهر دیده شود و باید به سمت زندگی فردی و اجتماعی هوشمند برویم. 

وزیر علوم گفت: به جای شهر هوشمند باید از شهر دانا بگوییم؛ استفاده مطلوب و موثرتر از هوش و دانایی در شهر از اهمیت بالایی برخوردار است و فقط نباید به شهر هوشمند و استفاده از تکنولوژی در آن فکر کرد. 

وزیر علوم ادامه داد: وقتی واژه شهر هوشمند را می گوییم معنایش استفاده از تکنولوژی در شهر است ولی وقتی از واژه شهر دانا می گوییم توجه به علوم انسانی که در آن معرفت و مدارا و اخلاق و انسانیت باشد مدنظر است.

زلفی گل با بیان اینکه باید رشته های مختلف علمی با دیدگاه های متفاوت در همایش های مختلف باشند تا شهر دانا و هوشمند را ایجاد کنیم، افزود: سرمایه گذاری در علم و فناوری و دانش بنیان و پژوهش و آموزش موجب اقتدار بیشتر جمهوری اسلامی می شود و اگر ریالی در این بخش ها هزینه کنیم میلیاردها تومان در آینده کشور آورده به دست می آید. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha