کد خبر 228413
۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۶

معاون علمی رئیس جمهور:

از نظر تولید هوش مصنوعی در رتبه ۱۷ و در کاربرد هوش مصنوعی رتبه‌ ۷۷ دنیا هستیم

از نظر تولید هوش مصنوعی در رتبه ۱۷ و در کاربرد هوش مصنوعی رتبه‌ ۷۷ دنیا هستیم

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری گفت: از نظر تولید هوش مصنوعی رتبه‌ ۱۷ و از نظر کاربرد هوش مصنوعی در کشور رتبه‌ 77 در دنیا هستیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی حیات؛ روح الله دهقانی فیروزآبادی در رویداد انقلاب صنعتی چهارم و صنعت هوشمند که صبح روز پنجشنبه دوم آذر ۱۴۰۲ برگزار شد، گفت: انقلاب صنعتی چهارم در پارادایم رشد یک سری از فناوری‌ها شکل گرفته است، این پارادایم وقتی جدیت پیدا کرد که هوش مصنوعی توسعه یافت.

وی افزود: هوش مصنوعی ارتباط انسان را با جهان بازتعریف کرده و حیات بشر را منقلب کرده است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور افزود: به عنوان مثال، شبکه های اجتماعی انسان را در بیرون قدرتمند کردند؛ اما در درون روابط خانوادگی را از بین بردند. بنابراین تکنولوژی انسان را تغییر می دهد. دهقانی فیروزآبادی ادامه داد: هوش مصنوعی نسل ۴ قرار است به جای ما فکر کند و به جای ما کنترل و طراحی کند. بنابراین هوش مصنوعی، تمام طراحی ساختمان ها، خودروها و هواپیماها را انجام خواهد داد. هوش مصنوعی در حال گرفتن توان ذهن و فکر انسان است. این در حالی است که نقطه تفاوت انسان با بقیه موجودات در قدرت تفکر اوست.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری گفت: کسانی که بر هوش مصنوعی تفوق پیدا می کنند اربابان دنیای آینده خواهند بود. هوش مصنوعی شغل های مترقی را هدف قرار داده چون قرار است به جای آنها فکر کند. بنابراین اگر قرار است هم افزایی نکنیم محکوم به شکست هستیم.

دهقانی فیروزآبادی ادامه داد: کشور از نظر منابع محدود است و نقطه پیشرفت آن در بهره وری است. کار بزرگ هوش مصنوعی این است که بهره وری ما را بالا ببرد. زمان بسیار محدود است و اگر اتفاقات بزرگ رقم نزنیم عقب خواهیم ماند.

وی همچنین گفت: کشوری مانند ایران با محدودیت منابع رو به روست بنابراین باید به بهره‌وری کند، هوش مصنوعی می‌تواند بهره‌وری را افزایش دهد.

دهقانی فیروزآبادی به رتبه ۱۷ ایران در تولید هوش مصنوعی در جهان اشاره و تصریح کرد: هوش مصنوعی برای جامعه ایرانی منبعی از تحول است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha