کد خبر 228136
۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۲

دومین جایزه سالانه هوش مصنوعی ایران برگزار می شود

دومین جایزه سالانه هوش مصنوعی ایران برگزار می شود

پاییز امسال، برای بار دوم یک فرصت جذاب برای دانشجویان و فارغ‌التحصیلانی فراهم شده که دوست دارند قدم اول را برای ورود به دنیای بزرگ هوش مصنوعی و ماشین لرنینگ بردارند: جایزه سالانه هوش مصنوعی (iAAA) با تمرکز بر حوزه سلامت.

به گزارش گروه ارتباطات حیات؛ این روزها کمتر کسی را پیدا می‎‌کنید که اسم هوش مصنوعی را نشنیده باشد و کمتر کسب‌وکاری هست که از این فناوری استفاده نکند. جنبه‌های مختلف زندگی ما از سلامت و مدیریت منابع انسانی، تا اقتصاد، نفت و پتروشیمی تحت تاثیر این پدیده جدید هستند و ماه به ماه و گاه هفته به هفته، همه چیز در دنیای فناوری متحول می ‎شود.

در سال گذشته تمرکز این مسابقه بر حوزه پزشکی بود و مسئله اصلی آن، در زمینه تصویربرداری پزشکی طرح شده بود. جایزه امسال هوش مصنوعی ایران در سال ۱۴۰۲، دومین سری از دوره‌های چندماهه مسئله‌محور است که در آن ابتدا علاقمندان در کارگاه‌ها و کلاس‌های آموزشی هوش مصنوعی، ماشین لرنینگ و علوم شناختی شرکت می‎کنند، سپس به صورت تیمی یا فردی بر یک مسئله در حوزه  MRI  و تصویربرداری مغز کار می‎کنند و در نهایت سه تیم برنده خواهند شد. جایزه تیم اول ۶۰۰ میلیون تومان وجه نقد است و سه تیم برتر امتیاز فعالیت نخبگانی دریافت خواهند کرد.

این مسابقه توسط بنیاد ملی نخبگان (در قالب طرح شهید بابایی) برگزار می‌شود و هدف آن علاوه بر تربیت نیروهای متخصص و جذب آن‎ها در بازار کار فناوری ایران، این است که هوش مصنوعی هر چه بیشتر به کسب‌وکارهای بزرگ و کوچک ایرانی وارد شود. بنیاد ملی نخبگان امیدوار است که بتواند روحیه کار تیمی را در فعالان این حوزه تقویت کند، ساخت ابزارهای این حوزه را به آن‌ها آموزش بدهد و بین صنعت پزشکی و هوش مصنوعی ارتباطات موثر برقرار کند.

مخاطبان این دوره دانشجویان رشته‌های فنی، برق، مکانیک و حتی پزشکی و مهندسی پزشکی هستند. علاوه بر دانشجویان، فارغ‌التحصیلان و مهندسان هم می‌توانند توانایی‌هایشان را در قالب این مسابقه به چالش بکشند و با دنیای گسترده هوش مصنوعی ارتباط بگیرند. بد نیست بدانید که علاوه بر رقابت بر سر مسئله، پروژه‌های و جلسات حل تمرین هم در طول دوره برگزار می‌شوند.

با شرکت در دوره آموزشی جایزه سالانه هوش مصنوعی، این حوزه را به صورت کاملا عملی و در قالب مسائل واقعی یاد خواهید گرفت،  همچنین این فرصت فراهم است که بعد از تمام شدن آموزش، آن را در قالب کارآموزی دانشگاه ارائه بدهید یا سرمایه اولیه برای توسعه ایده‎ خودتان را دریافت کنید.
تا انتهای روز ۳۰ دی برای ثبت نام و شروع این چالش جذاب فرصت دارید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha