کد خبر 228132
۱ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۲

اسماعیلی در گفتگو با «حیات»؛

همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به کجا رسید؟

همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به کجا رسید؟

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: همسان سازی حقوق بازنشستگان

ولی اسماعیلی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات ؛ در خصوص همسان سازی حقوق بازنشستگان اظهار داشت: همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشگری انجام شد و بحث متناوب سازی ۹۰ درصد شاغلین، بحث اوراق بهادار، منابع مالی، تامین بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی و بحث تلفیق را جمع بندی کردیم و فقط بند مربوط به سازمان تامین اجتماعی به مراعا مانده که در حال حاضر ضرایب و درصدها مشخص نشده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه شکل بازنشستگان تامین اجتماعی متفاوت است باید به یک جمع بندی کلی برای تصویب قانون جامع،کامل و مستند و قابل اجرا در خصوص بازنشستگان برسیم به همین دلیل در صحن به این موضوعات می پردازیم.

مجلس شورای اسلامی رسیدگی دیروز با بند الحاقی یک ماده ۲۹ موافقت کردند.

در بندالحاقی یک ماده ۲۹ آمده است: به منظور عدالت در پرداخت حقوق شاغلان و بازنشستگان و نیز متناسب سازی حقوق بازنشستگان با ۹۰ درصدحقوق و فوق العاده های مستمر مشمول کسور شاغلان مشابه و همطراز، دولت مکلف است تا پایان سال سوم برنامه اقدام لازم را به عمل آورد این افزایش از سال ۱۴۰۳ در سال اول معادل ۴۰درصد و در سال های دوم و سوم هر کدام ۳۰ درصد ما به التفاوت ۹۰ درصد یاد شده خواهد بود. آئین نامه اجرائی این بند به تصویب هیئت وزیران می رسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha