کد خبر 228087
۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۷

ستایشی در پاسخ به «حیات»:

تشکیل پرونده‌های سنگین مفاسد اقتصادی در سه حوزه تجارت، خودرو و بازرگانی + فیلم

تشکیل پرونده‌های سنگین مفاسد اقتصادی در سه حوزه تجارت، خودرو و بازرگانی + فیلم

سخنگوی قوه قضاییه گفت: پرونده‌های سنگینی در حوزه تجارت، خودرو و بازرگانی تشکیل شده و در حال رسیدگی است اما با هدف رعایت حقوق محکومین، در صورت به قطعیت رسیدن این پرونده‌ها نتایج آن مطابق مقررات به سمع و نظر رسانه‌ها خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، صبح امروز سه شنبه ۳۰ آبان ماه، سی و هشتمین نشست خبری مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضاییه با حضور جمعی از خبرنگاران و اهالی رسانه برگزار شد.

ستایشی در این جلسه در پاسخ به پرسش خبرنگار اجتماعی حیات در خصوص آخرین عملکرد دادگاه های ویژه مبارزه با مفاسد اقتصادی و اینکه آیا اخیرا پرونده جدیدی در این ارتباط در دست رسیدگی قرار گرفته است یا خیر، گفت: دستگاه قضایی مطابق قانون و ‌در حدود قانون، مجدانه در راستای پیگیری و ریشه کندی پرونده های مفاسد اقتصادی تلاش میکند و این امر را یکی از اولویت های مهم خود قرار داده است.

وی افزود: رسیدگی به پرونده مفاسد اقتصادی از تکالیف اصلی دستگاه قضایی و کلیه واحدهای ذی ربط ما در این است و مبارزه با این پرونده ها در بخش های مختلفی پیگیری و دنبال می شود.

سخنگوی قوه قضاییه تاکید کرد: در این راستا مبارزه قاطع با گلوگاه های ریشه مفاسد اقتصادی، نظارت مستمر در نهادها و دستگاه های زمینه ساز فساد، برگزاری جلساتی با بانک ها با هدف پیشگیری از مفاسد اقتصادی، بازدید از بنادر و انبارهای تملیکی و رصد مداوم گلوگاه های فساد و تلاش برای خشکاندن کامل آن در دستور کار دستگاه قضایی قرار گرفته است. 

ستایشی با اشاره به اینکه در صف و ستاد همگی در زمینه مبارزه با مفاسد اقتصادی در تلاش هستند، گفت: رئیس قوه قضاییه همواره پرچم دار این موضوع است و بر آن تاکید ویژه دارد.

وی با بیان اینکه متاسفانه پرونده های موجود در این زمینه متعدد و سنگین است، مطرح کرد: پرونده های سنگینی در حوزه تجارت، خودرو و بازرگانی تشکیل شده و در حال رسیدگی است اما با هدف رعایت حقوق محکومین، در صورت به قطعیت رسیدن این پرونده ها نتایج آن مطابق مقررات به سمع و نظر رسانه ها خواهد رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha