کد خبر 228086
۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۱

محفوظی در گفتگو با حیات مطرح کرد؛

۳۰ آبان روز قهرمان ملی شد + فیلم

۳۰ آبان روز قهرمان ملی شد + فیلم

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: از سال ۱۴۰۳ ، ۳۰ آبان روز قهرمان ملی به نام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی ثبت شده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی حیات؛ سید مجتبی محفوظی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به موضوع نامگذاری روز قهرمان ملی در تقویم گفت: به این فکر افتادیم که گامی را در راستای قرار دادن روزی به عنوان روز قهرمان ملی برداریم. با شورای فرهنگ عمومی مکاتبه کردیم و دو تاریخ را برای ثبت روز قهرمان پیشنهاد دادیم یکی روز شهادت سردار سرافراز سپهبد حاج قاسم سلیمانب و دیگری زاد روز ایشان بود. 

وی ادامه داد: شورای فرهنگ عمومی بعد از بررسی های متعدد کتبا اعلام کرد روز ۲۰ اسفند مصادف با زادروز ایشان به عنوان روز قهرمان ملی انتخاب شد. 

محفوظی افزود: پس از انتشار این خبر خانواده شهید اطلاع دادند که ولادت حاج قاسم اول فروردین است و ۲۰ اسفند خطاست و ولادت ایشان اول فروردین است. اما به دلیل اینکه تاریخ یک فروردین مصادف است با عید باستانی ما ایرانی هاست و چون این دو مناسبت همدیگر را تحت الشعاع قرار می دادند این تاریخ را مناسب ندانستیم. 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: بعد از پیگیری ها و مکاتبات، شورای عالی انقلاب فرهنگی روز ۳۰ آبان را به عنوان روز قهرمان ملی اعلام کرد. بنابراین از سال ۱۴۰۳ به نام روز قهرمان ملی، به نام سپهبد حاج قاسم سلیمانی ثبت شد و این روز، روزی است که سردار سرافراز  در سال ۹۶ روز پایان داعش را کتبا به محضر مقام معظم رهبری اعلام داشتند و این خبر مسرت بخش را به جهان اسلام اطلاع دادند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha