کد خبر 156283
۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۹

عضو کمیسیون امنیت ملی در گفتگو با «حیات»؛

همه کشورها باید پیگیر حقوقی ترور شهید سلیمانی باشند

همه کشورها باید پیگیر حقوقی ترور شهید سلیمانی باشند

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی خواستار پیگیری حقوقی پرونده ترور شهید سلیمانی از طریق تمامی کشورها شد.

مرتضی محمودوند عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی «حیات » با اشاره به فرارسیدن سومین سالگرد شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: این شهید بزرگوار خود را سرباز وطن می دانست لذا القاب نظامی عنوان سربازی را برای خود برگزیده بود و ما بر هیمن اساس می توانیم او را سرباز خدوم ولایت بدانیم.

وی با بیان اینکه نشان افتخار سربازی بر روی سنگ قبر این شهید والامقام نیز ثبت شده است، اظهار داشت: وی سرباز بزرگی بود که رسما به دور از هرگونه وابستگی به جریانات، احزاب و گروه های سیاسی خدمتگزار صادق این ملت بود.

این عضو مجلس شورای اسلامی با این نقل قول از سردار سلیمانی که گفته بود «همه ملت عزیزان ما و خانواده ما هستند حتی آن دختر بد حجاب  حتی کسی که شرایط و چهار چوب عرف را رعایت نمی کند هم فرزند ماست» اذعان داشت:  این سردار رشید اسلام با عشق و با تمام وجود این کلمات را بر زبان می آورد و این نشان از آن داشت که وی اعتقاد راستین به اسلام ناب محمدی و شیعه داشت.

نماینده مردم خرم آباد در ادامه با طرح این سوال که چرا امروز در اغتشاشات دشمن بیشترین حمله  و هجمه را به شهید سلیمانی دارد، گفت: دشمن می داند که تفکر و مکتب سلیمانی است که آنها را به زانو در می آورد، نه آن تفکرات افراط گرایانه که  می گویند با همه باید برخورد شود و همه را ضد انقلاب میدانند و فقط خودشان را انقلابی میدانند.

وی تاکید کرد: دشمن شناسایی خود را به درستی انجام داده و به ایادی خود در رسانه های ضد انقلاب دستور داده که باتمام وجود به این عزیز حمله کنند. بر همین اساس شهید سلیمانی نمونه بارزی از هزاران هزار جوان بی همتای ایرانی است که خون پاکشان برای حفظ تمامیت ارضی، حفظ شرف و ناموس ایران بر زمین ریخته شد.

محمودوند با زجرآور خواندن توهین به سردار سلیمانی خاطر نشان ساخت: عده ای گمراه امروز در داخل کشور همسو با دشمن به این سردار بزرگوار هجمه وارد می کنند که توهین های این افراد زجر آور و درد بزرگی است؛ این درد بزرگ باید از طریق رسانه ملی درمان شود.

وی ادامه داد: اگر رسانه ملی زحمات این سرباز وطن را برای دفاع از زنان و دختران کُرد در جریان حمله داعش به کوبانی و همچنین حوادث پیش آمده برای زنان ایزدی تشریح کند میزان عمق و عظمت روحی وی نمایان خواهد شد. یقینا در نگاه سردار سلیمانی هیچ تفاوتی بین مرحوم مهسا امینی عزیز، دختر جوان و کُرد  که در جریان قضایایی جانش را از دست داد با دختران کرد اقلیم عراق وجود ندارد.

محمودوند در ادامه گفت: رسانه ملی قصور زیادی در این زمینه داشته  و باید کمبودهای عملکردی در این بخش را جبران کند.

وی اذعان داشت: باید به این پرداخته شود که سردار سلیمانی تا چه میزان  به دختران و پسران با هر پوشش، لباس و تفکری علاقه داشت و همیشه می گفت که اینها فرزندان ما هستند و با عشق از آنها یاد می کرد. برای اینکه رهرو راه شهید سلیمانی باشیم باید اینگونه تفکر را در خود بوجود آوریم.

عضو کمیسیون امنیت ملی در تشریح اقدامات حقوقی برای مجازات عاملان ترور شهید سلیمانی اظهار داشت: طی این سه سال هم به اقای ظریف و هم به اقای امیر عبداللهیان به صورت جدی تذکر دادیم و گفتیم این موضوعی مهم است. دشمن یک سرباز بی همتا در مبارز با ظلم و توهش در منطقه را مورد هدف قرار داد در حالی که اقدامات وی مانع از سرایت این وحشی گری به جهان غرب نیز می شد.

محمودوند در ادامه گفت: رئیس جمهور وقت آمریکا دستور ترور سردار دلها حاج قاسم سلیمانی را داد. حتی اگر بحث منافع ملی نباشد و نخواهند ارزش ها  و ادیان را در نظر بگیرند و فقط بر حسب منافع ملیشان نگاه کنند شهادت مظلومانه این عزیز بزرگترین آسیب به خودشان بود لذا خود دنیای غرب نیز باید پیگیری حقوقی لازم در خصوص شهادت سردار سلیمانی را انجام دهد.

وی خاطر نشان کرد: سردار سلیمانی فقط و فقط سرباز ایرانی نبود بلکه سربازی برای تمام ملل بود چرا که از گسترش و نفوذ وحوش سلفی که تکفیر را تفکر خود می دانستند و به صغیر و کبیر رحم نمی کردند، جلوگیری به عمل آورد.

محمودوند گفت: این شعار نیست، تکفیری ها ده ها بار با به آتش کشیدن و حمله کردن به مردم اروپا و آمریکا خساراتی را به دنیای غرب وارد کردند اما چه کسی بود که در مقابل آنها ایستاد؟ همین سرباز ولایت بود که به واسطه نیروی قهرمان قدس  که مربوط به ملت همیشه قهرمان و سربلند ایران است توانست دشمن را زمین گیر کند. از همین باب است که می گوییم که پرونده حقوقی ترور شهید سلیمانی می بایست از طریق دیگر دولت ها نیز پیگیری شود.

برچسب‌ها