کد خبر 227990
۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۹

داوطلبان هلال احمر ۳۵ هزار واحد خون اهدا کردند

داوطلبان هلال احمر ۳۵ هزار واحد خون اهدا کردند

رئیس سازمان داوطلبان، از اهدای ۳۴ هزار و ۹۹۳ واحد خون سالم به بیماران و نیازمندان فرآورده‌های خونی در ۶ ماهه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی حیات؛ وحید سلیمی گفت: طرح حمایت ماندگار، با هدف اهدای خون سالم به بیماران توسط داوطلبان جمعیت هلال‌احمر در سراسر کشور و در فصول مختلف سال به صورت منظم و مستمر، اجرا می‌شود.

وی افزود: در این طرح، داوطلبان سراسر کشور با هماهنگی و همکاری مشترک سازمان انتقال خون در استان و پایگاه‌های انتقال خون در سطح شهرستان‌ها، از طریق اهدای خون سالم به بیماران و نیازمندان دریافت گروه‌ها و فرآورده‌های مختلف خونی، زندگی اهدا می‌کنند.

رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر گفت: در مناسبت‌های ویژه سال نیز جمعیت هلال‌احمر با برپایی ایستگاه‌های سیار و اعلام فراخوان عمومی، از هموطنان دعوت می‌کند تا در طرح بشردوستانه حمایت ماندگار و اهدای داوطلبانه خون سالم مشارکت کنند.

وی افزود: در ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۲ با استقبال و مشارکت چشمگیر ۲۹ هزار و ۵۰۴ داوطلب، طرح حمایت ماندگار در سراسر کشور اجرا شد.

سلیمی تصریح کرد: در ۶ ماهه نخست سال جاری، ۳۴ هزار و ۹۹۳ واحد خون سالم توسط داوطلبان هلال‌احمر به بیماران اهدا شد که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۵۴ درصد افزایش داشته است.

سلیمی، ضمن قدردانی از همراهی داوطلبان بشردوست با برنامه‌های این سازمان، افزود: با توجه به فرا رسیدن فصول سرد سال و احتمال کاهش ذخایر خونی کشور، از هم‌وطنان درخواست می‌شود با مراجعه به مراکز انتقال خون محل زندگی خود یا از طریق مشارکت در طرح حمایت ماندگار جمعیت هلال‌احمر، در این امر خداپسندانه سهیم باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha