کد خبر 227889
۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۵

عین‌اللهی در همایش مرجعیت علمی اعلام کرد:

تامین ۴۰ درصد نیازهای تجهیزات پزشکی کشور توسط شرکت‌های دانش‌بنیان

تامین ۴۰ درصد نیازهای تجهیزات پزشکی کشور توسط شرکت‌های دانش‌بنیان

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مراسم اولین همایش مرجعیت علمی گفت: در حوزه تجهیزات پزشکی ۴۰ درصد از نیازهای این حوزه توسط شرکت‌های دانش‌بنیان تامین می‌شود.  

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات،  بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در اسناد بالادستی موضوع مرجعیت علمی دیده شده است. در سند چشم انداز ترسیمی مرجعیت علمی ذکر شده است. 

به گفته وی تولید علم و توسعه نوآوری، ارتقای جایگاه جهانی از جمله اهداف کشور در زمینه مرجعیت علمی خواهد بود. موضوعات پژوهشی مختلف باید تدوین شود و باید از ایده های خلاقانه استقبال کرد. 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: در بحث مرجعیت علمی باید از فن‌آوری و فرآورده های خوب تمدن غرب استفاده صحیحی کرد. در حال حاضر باید از پتانسیل علم و فن‌آوری و نظرات دانشمندان دیگر کشورها استفاده کرد. 

وی افزود: در مرجعیت علمی باید توجه بیشتری به تربیت نیروی متدین در دانشگاه‌ها کرده و استعدادها را شناسایی و در منابع درسی و کوریکولوم‌های آموزشی منطبق با نیازهای کشور را بازنگری کرد. 

عین‌اللهی ادامه داد: در حوزه تجهیزات پزشکی ۴۰ درصد از نیازهای تجهیزات پزشکی کشور توسط شرکت های دانش بنیان تامین می شود.  

وی همچنین گفت: تحول  علوم پزشکی و دستیابی به مرجعیت علمی موضوع مهمی است و ایران باید به یک قطب علمی در حوزه پزشکی تبدیل شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha