کد خبر 227738
۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۳

راستینه به «حیات» خبر داد؛

سن بازنشستگی تغییر کرد/ آقایان ۶۵ سال و بانوان ۵۵ سال

سن بازنشستگی تغییر کرد/ آقایان ۶۵ سال و بانوان ۵۵ سال

عضو کمیسیون تلفیق اعلام کرد که سن بازنشستگی برای آقایان به ۶۵ سال و برای بانوان با ۳۰ سال سابقه به ۵۵ سال رسید.

احمد راستینه هفشجانی عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات گفت: یکی از موضوعات مهم در خصوص بازنشستگان، بحث ناترازی موجود در صندوق‌های بازنشستگی است، به همین دلیل ارائه خدمات به بازنشستگان دچار مشکل شده است.

وی افزود: به منظور کمک به صندوق‌های بازنشستگی دو مسئله مطرح است؛ یک افزایش سن بازنشستگی برای افرادی که در حال حاضر مشغول به‌کار هستند و عضو صندوق بازنشستگی نشده‌اند، اینها نباید با توجه به حقوق مکتسبه‌ای که دارند، افزایش سن بازنشستگی باعث ضرر و زیان آنها شود.

عضو کمیسیون تلفیق ادامه داد: افرادی که در حال حاضر مشغول به کار هستند و کسانی‌که به تازگی وارد فضای کسب و کار می‌شوند دو موضوع مطرح شده است؛ برای افرادی که در حال حاضر در سنین ۲۸، ۲۹، ۳۰ مشغول بکار هستند، هیچگونه افزایش سن بازنشستگی نخواهیم داشت. اما برای افراد زیر ۲۸ سال به ازای هر سال، سه ماه به سن بازنشستگی افزوده خواهد شد.

وی با بیان اینکه نیروهای که به تازگی وارد محیط کسب وکار می‌شوند، خاطر نشان کرد: برای آقایان سن بازنشستگی به ۶۵ سال و برای بانوان ۵۵ سال، افزایش پیدا کرده است. هرچند نسبت به بانوان این موضوع مطرح شد که سن بازنشستگی برای آنها (با ۳۰ سال خدمت) به هیچ وجه افزایش نداشته باشد که مورد تایید قرار گرفت.

راستینه اضافه کرد: آقایانی که به تازگی وارد بازار کار شده‌اند با (۳۰ سال خدمت) در سن ۶۵ سالگی بازنشسته خواهند شد.

وی با بیان اینکه این موضوع به ناترازی صندوق بازنشستگی کمک خواهد کرد، تصریح کرد: در برنامه هفتم، همسان سازی حقوق بازنشستگان اجرا می‌شود، لذا افزایش سن بازنشستگی نباید موجب نگرانی مردم شود.

عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: با همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در برنامه هفتم، حقوق افراد به ۹۰ درصد حقوق همتراز شاغلان می‌رسد و عملا این مبلغ به‌عنوان پایه بازنشستگی آنها منظور می‌شود که کمک مناسبی به این عزیزان در این صندوق‌های بازنشستگی خواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha