کد خبر 227601
۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۲

وام ۲۰ میلیونی بازنشستگان کی واریز می شود؟

وام ۲۰ میلیونی بازنشستگان کی واریز می شود؟

بازنشستگان تامین اجتماعی در حالی چشم انتظار باز شدن سامانه ثبت نام وام ۲۰ میلیونی هستند که تا این لحظه این سامانه باز نشده است.

به گزارش گروه اقتصادی حیات؛ مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در حالی از پرداخت چهارمین مرحله وام بازنشستگان خبر داده که سامانه ثبت نام وام ۲۰ میلیون تومانی هنوز باز نشده است. این در شرایطی است که طبق اطلاعیه‌های منتشر شده قرار بود سامانه ثبت نام بیستم آبان ماه باز شود.

بازنشستگان کارگری از باز نشدن سامانه ثبت نام وام بیست میلیون تومانی انتقاد کردند. براساس اطلاعیه‌های صادر شده قرار بود این سامانه برای ثبت نام بازنشستگان از بیستم ماه باز شود.

حسن ایزدان (بازرس کانون بازنشستگان کارگری تهران) در این رابطه می‌گوید: متاسفانه تا این لحظه سامانه ثبت نام وام باز نشده است؛ به نظر می‌رسد به دلیل اینکه دیگر به پایان ماه نزدیک شده‌ایم، باز شدن این سامانه در ماه جاری منتفی باشد.

به گفته وی، به احتمال زیاد ثبت نام وام بازنشستگان به ماه آینده موکول می‌شود اما زمان دقیق آن هنوز مشخص نیست.

ایزدان با بیان اینکه بازنشستگان بسیاری در انتظار دریافت وام بودند؛ گفت: بازنشستگان با مراجعه به کانون نسبت به این مسئله انتقاد می‌کنند؛ این در حالیست که باز شدن سامانه برای ماه جاری برعهده‌ی سازمان تامین اجتماعی بوده و سازمان هنوز به این مهم اقدام نکرده است.

این فعال صنفی بازنشستگان گفت: مستمری‌بگیران سازمان برای دریافت یک وام ناچیز بیست میلیون تومانی نباید تا این اندازه انتظار تحمل کنند.

مبلغ وام بازنشستگان چه تغییری کرد؟

مبلغ وام بازنشستگان امسال به ۲۰ میلیون تومان رسیده است که این یعنی یک افزایش ۶۰ درصدی نسبت به پارسال. شرایط دریافت وام اما تغییری نکرده است. اگر متقاضی در دو سال گذشته از تسهیلات قرض‌الحسنه استفاده کرده باشد امکان دریافت وام را نخواهد داشت.

ناگفته نماند که مبلغ وام در سال گذشته ۱۲ میلیون تومان بود. سال ۱۴۰۰ این مبلغ پنج میلیون تومان و سال ۹۹ دو میلیون تومان تعیین شده بود.

شرایط دریافت وام چیست؟

اما شرایط دریافت وام ۲۰ میلیون تومانی چیست؟ فرد حداقل ۵۰ سال و حداکثر ۷۸ سال باید داشته باشد. متقاضی دریافت وام در دو سال گذشته نباید از هیچ تسهیلات قرض‌الحسنه‌ای استفاده کرده باشد.

متقاضی تا زمان درخواست برای وام باید دست‌کم ۱۰ سال سابقه بیمه‌پردازی داشته باشد. اگر بعد از درخواست وام، مشخص شود که فرد متقاضی دارای بدهی بانکی، چک برگشتی یا اقساط معوقه باشد، وام به او تعلق نمی‌گیرد.

سازمان تامین اجتماعی هم اعلام کرده که متقاضی باید حقوق مستمری خودش را از بانک رفاه دریافت کند. فرد متقاضی وام باید دارای کارت عضویت کانون بازنشستگان تامین اجتماعی باشد که البته شامل همه استان‌ها نمی‌شود. شرط دیگر هم این است که فردی که قبلا ثبت‌نام کرده دیگر لازم نیست دوباره فرآیند را طی کند.

به گزارش «حیات»؛ مراحل ثبت‌نام وام ۲۰ میلیونی هم به دو شکل حضوری و غیرحضوری انجام می‌گیرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha