کد خبر 227596
۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۰۵:۳۰

«حیات» گزارش می دهد؛

واکنش سردار محمدیان به متکدیانی که بوی مواد می دهند؛ مردم موارد مشکوک را گزارش دهند + فیلم

واکنش سردار محمدیان به متکدیانی که بوی مواد می دهند؛ مردم موارد مشکوک را گزارش دهند + فیلم

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: تقاضا میکنم محدوده های مشکوک توسط شما به همکاران ما در پلیس اعلام شود تا در اسرع وقت ماموران انتظامی نسبت به برخورد با این افراد اقدام نمایند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، نیازی ندارد که حتما حس بویایی قوی داشته باشید، این روزها از استقرار برخی از زنان به ظاهر متکدی در معابر خلوت و کم رفت و آمد می توان فهمید که کارشان خرده فروشی مواد مخدر است نه تکدی گری.
معابری که گرچه تاریک و خلوت هستند اما برای عده از خرده فروشان مواد مخدر بسیار پر رونق و پر روزی است.

کافیست در حوالی ظهر و یا پس از غروب آفتاب که عمدتا معابر خلوت هستند وارد خیابان های فرعی مناطق جنوبی پایتخت شوید. زنانی را می بینید که نوزادی را به آغوش کشیده و به ظاهر مشغول تکدی گری و یا نهایتا فروش اسکاچ و سیم ظرفشویی هستند!

زنانی که اغلب با هدف مخدوش کردن چهره خود ماسک زده و چادر به سر کرده اند. اگر کمی وقت بگذارید و در حوالی آن محل این زنان را زیر نظر بگیرید مشاهده می کنید هرازگاهی موتورسورانی مقابلشان ترمز می کنند و بسته ای را میان یکدیگر رد و بدل می کنند.

شاید عده ای به خود بگویند چطور می شود که خرده فروش مواد مخدر را از متکدی های کف خیابان تشخیص داد؟! در واقع به قول رضا لوتی که روزگاری خود ساقی یکی از محلات جنوبی پایتخت بوده و با تولد فرزندش پس از 15 سال چشم انتظاری خلاف را بوسیده و کنار گذاشته است؛ تشخیص یک ساقی از دیگر افراد برای معتادان مانند تشخیص زنان از مردان است! یعنی به همین اندازه سهل می باشد. 

اما پرسشی که گاها ذهن شهروندان پایتخت را درگیر می کند این است که آیا ماموران گشت زنی پلیس نسبت به حضور این افراد مشکوک نشده و آن ها را بازداشت نمی کنند؟!

از این رو برآن شدیم تا موضوع را با سردار عباسعلی محمدیان فرمانده انتظامی تهران بزرگ درمیان بگذاریم. البته پیشتر نیز در این خصوص با سردار علی ولی پور گودرزی رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ به گفتگو نشستیم.

سردار عباسعلی محمدیان فرمانده انتظامی تهران بزرگ در حاشیه طرح انهدام و کشف و ضبط بیش از ۵۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدردر این باره به خبرنگار اجتماعی حیات گفت: تقاضا میکنم محدوده های مشکوک توسط شما به همکاران ما در پلیس اعلام شود تا در اسرع وقت ماموران انتظامی نسبت به برخورد با این افراد اقدام نمایند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا هیچگاه ماموران گشت زنی نسبت به حضور افراد این چنینی مشکوک نشده اند، مطرح کرد: قطعا ماموران پلس در صورت مشاهده این افراد اقدامات مقتضی را به عمل می آورند اما حتما شهروندان معابر مورد نظر را به پلیس اطلاع دهند.

بیشتر بخوانید:

لزوم اصلاح قوانین بازدارنده با هدف جلوگیری از تکرار جرم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha