کد خبر 227586
۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۵

لایحه عفاف و حجاب به زودی اجرا می شود؟

لایحه عفاف و حجاب به زودی اجرا می شود؟

لایحه حجاب و عفاف قرار است پس از اتمام بررسی های مجلس به شورای نگهبان ارسال شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی حیات؛ لایحه حجاب و عفاف یکی از لوایح جنجالی اخیر ۲۹ شهریورماه ۱۴۰۲ در مجلس به تصویب رسید و برای اجرای ۳ سال دوره آزمایشی نیاز به تایید شورای نگهبان داشت که  2 آبان‌ماه بنا به اعلام سخنگوی شورای نگهبان به دلیل  وجود ابهاماتی، این لایحه مجددا به مجلس ارجاع  شد از این روز نمایندگان مجلس بررسی این لایحه را از سر گرفته تا ابهامات و ایرادات لازم را اصلاح کنند.

بنا بر اعلام شورای نگهبان، آنچه موجب بازگشت این لایحه جنجالی به مجلس شده است ابهامات موجود در لایحه از جمله روشن نبودن مرزهای ضوابط مصوبه در برخی موارد، عدم تعریف برخی تعابیر و اصطلاحات تفسیر بردار، ابهام در نسبت برخی از احکام مصوبه با مصوبات شورای‌عالی انقلاب فرهنگی و مغایرت برخی مواد با اصل ۷۵ قانون اساسی به جهت افزایش هزینه‌های عمومی یا کاهش درآمدهای عمومی بدون پیش‌بینی طریق تامین یا جبران آن بوده است.

در این رابطه رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه این لایحه به مسائل فرهنگی و غیرفرهنگی مربوط می‌شود، تاکید کرد: مباحث مربوط به جریمه بی‌حجابان در لایحه همچنان به قوت خود باقی بوده و تغییر نکرده است. شاید ابهاماتی وجود داشته باشد ولی این ایرادات جزئی است و ما در کمیسیون آنها را رفع می‌کنیم.

رئیس مجلس نیز در جلسه شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: تخریب‌ها درباره لایحه عفاف و حجاب به اقدامات مجلس در گنجاندن بخش‌های فرهنگی و ایجابی به این لایحه ادامه دارد ولی با شنیدن انتقادات و پیشنهادات و مطالبات جمع زیادی از نخبگان و صاحب نظران این موضوع از طیف‌ها و اقشار مختلف لایحه‌ای تدوین شد که پس از بررسی اولیه توسط شورای نگهبان و طرح برخی ابهامات، اکنون این ابهامات در کمیسیون برطرف شده و این لایحه به زودی برای بررسی مجدد به شورای نگهبان ارجاع می‌شود.

مجتبی ذوالنور، نائب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی نیز اخیرا گفت که به نظر من به این لایحه به مجمع تشخیص نمی‌رود و بین شورای نگهبان و مجلس به نتیجه خواهد رسید و به زودی نیز اجرایی می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha