کد خبر 227544
۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۲

رئیس سازمان امداد و نجات کشور عنوان کرد:

اضافه شدن ۸۰۰۰ نفر به نیروی امدادی کشور در آینده‌ای نزدیک

اضافه شدن ۸۰۰۰ نفر به نیروی امدادی کشور در آینده‌ای نزدیک

 رئیس سازمان امداد و نجات کشور گفت: ۴۵۰۰ تیم عملیات امداد و نجات در کشور وجود دارد که این تیم‌ها دارای تجهیزات، امکانات و آموزش‌های مناسبی هستند.

به گزارش گروه استانی حیات؛ بابک محمودی ظهر امروز (۲۷ آبان‌ماه) در حاشیه مانور بزرگ استانی سیل و زلزله استان زنجان که در محل سد تهم زنجان برگزار شد، با بیان اینکه در بحث امداد و نجات اقدامات خوبی در ستاد بحران کشور انجام شده است، اظهار کرد: در همین رابطه مانورهای متعددی در سطح کشور طراحی شده است.

رئیس سازمان امدادونجات کشور ادامه داد: ۸۰۰۰ نفر نیروی امدادی در قالب ۱۸۰۰ تیم جدید عملیاتی در آینده به سازمان امدادونجات کشور اضافه خواهند شد.

وی با بیان اینکه این مانورها برای ایجاد آمادگی اولیه بین دستگاه‌ها است، افزود: در این مانور همه دستگاه‌ها با امکانات و توانایی‌های موجود در بحران ارزیابی از امکانات و تجهیزات را داشته باشند.

رئیس سازمان امدادونجات کشور با اشاره به اجرای مانور ساعت صفر در ۴ استان کشور، بیان کرد: در این مانور ساعت صفر بدون اعلام قبلی به دستگاه‌ها اعلام می‌شود که باید به صورت کاملا عملیاتی در کمترین زمان ممکن عملیات‌ها را اجرا کنند.

این مسئول با بیان اینکه به همت دولت سیزدهم برای پشتیبانی از یگان‌های امدادونجات هلال‌احمر استفاده شده است، اظهار کرد: خوشبختانه امسال بالغ بر ۱۰۰۰ دستگاه خودروی امدادونجات به مجموعه هلال‌احمر به ناوگان کشوری اضافه می‌شود.

محمودی با بیان اینکه با امکانات و تجهیزات و نیروی انسانی متخصص این سازمان در بالاترین شاخص‌های امداد و نجات در دنیا قرار داریم، ابراز کرد: هم‌اکنون در حد ۵ کشور اول دنیا در حوزه امدادونجات هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha