کد خبر 227464
۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۶

یهودیان آمریکا به بایدن بیشتر تمایل دارند تا ترامپ

یهودیان آمریکا به بایدن بیشتر تمایل دارند تا ترامپ

جامعه یهودیان آمریکا در جریان یک نظرسنجی از اقدامات رئیس جمهور کشورشان در حمایت از اسرائیل در جنگ غزه حمایت کرده و نسبت به دونالد ترامپ، به او تمایل بیشتری نشان داده‌اند.

به گزارش گروه بین الملل حیات؛ نتایج جدیدترین نظرسنجی انجام گرفته شده از مردم یهودی آمریکایی نشان می‌دهد، اکثریت آنها از مواضع حمایتی بایدن در جریان جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه حمایت کرده و عنوان کرده‌اند که وی می‌تواند با آنچه در این نظرسنجی یهودستیزی خوانده شده، مقابله کند.

به گزارش «راشا تودی» نتایج نظرسنجی انجام گرفته شده از جمعی از رای‌دهندگان یهودی آمریکایی نشان می‌دهد که اکثریت قاطع این گروه رویکرد جو بایدن علیه فلسطین را تایید کرده و از وی در برابر «دونالد ترامپ» در جریان رقابت های انتخابات ۲۰۲۴ سال آینده در آمریکا حمایت می‌کنند.

یهودیان در انتخابات‌های گذشته آمریکا به‌صورت کلی بیشتر به کاندیداهای دموکرات تمایل نشان داده‌اند.

طبق نتایج به دست آمده از این نظرسنجی، اکثر افراد متعلق به جوامع یهودیان در آمریکا از لحاظ تاریخی نیز همواره حامیان روسای جمهور حزب دموکرات بوده‌اند و ۶۲ درصدشان قصد دارند تا بار دیگر در جریان انتخابات به جو بایدن رای دهند، این در حالی است که در این نظرسنجی، ترامپ تنها ۲۲ درصد از سوی یهودیان ارتدوکس مورد حمایت قرار گرفته است.

علاوه بر این، طبق نتایج نظرسنجی مذکور، مدیریت بایدن در جریان جنگ میان حماس و رژیم صهیونیستی از سوی ۷۴ درصد از رای دهندگان یهودی در آمریکا تایید شده است و ۴۳ درصد دیگر هم عنوان کرده‌اند که رویکرد اخیر وی به این جنگ نگاه آنها را به بایدن ۴۳ درصد مثبت‌تر از قبل کرده است.

به طور کلی از هر ده نفر شرکت‌کننده در این نظرسنجی، ۶ نفرشان هم به سیاست‌های بایدن برای مقابله با یهودستیزی در آمریکا اعتماد دارند و ۹۰ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی هم نسبت به مقوله یهودستیزی در آمریکا احساس نگرانی می‌کنند.

علاوه بر این بیش از ۹۱ درصد از شرکت‌کنندگان عنوان کرده‌اند که انتقادشان از رژیم صهیونیستی مانع از «طرفداری» و حمایت کلی آنها از این رژیم نمی‌شود و ۷۶ درصد دیگر این موضوع را در باب رفتارهای جنگی این رژیم در غزه ابراز کرده‌اند.

با وجود نظرسنجی انجام گرفته شده به اعتقاد بسیاری تحت تاثیر مواضع حمایتی بایدن از رژیم صهیونیستی در جریان جنگ غزه، احتمال آنکه سال آینده وی آرای کافی در انتخابات را جهت ریاست‌جمهوری مجدد به دست آورد، بسیار پایین خواهد آورد. کارزار انتخاباتی بایدن نسبت به واکنش رای‌دهندگان مسلمان و رای‌دهندگان طیف چپ حزب دموکرات نسبت به رویکرد او در جنگ غزه نگران است.

طبق نظرسنجی انجام گرفته شده در ماه گذشته از سوی یک موسسه عرب آمریکایی، میزان محبوبیت بایدن در میان آمریکایی‌ها از ۵۹ درصد در سال ۲۰۲۰ به ۳۵ درصد قبل از بحران در غزه رسیده بوده است و تا اواخر اکتبر این میزان به نصف کاهش پیدا کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha