کد خبر 227460
۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۰۱:۳۰

«حیات» گزارش می دهد؛

یارانه بگیران بخوانند/ افزایش یک میلیونی یارانه برخی خانوارها   

یارانه بگیران بخوانند/ افزایش یک میلیونی یارانه برخی خانوارها   

پس از یارانه تشویقی نوبت به یارانه ۶۰۰ هزار تومانی تا یک میلیونی برای برخی خانوارها رسید؛ اما یارانه جدید میلیونی شامل کدام یارانه بگیران می شود؟

به گزارش خبرنگار اقتصادی حیات؛ کمتر از یک ماه از ارائه یارانه تشویقی به برخی خانوارها می گذرد. در حالی این یارانه مورد استقبال برخی یارانه بگیران قرار گرفته که معاون وزیر کار خبر از یارانه ۶۰۰ هزار تومانی تا یک میلیونی برای برخی خانوارها داده است؛ اما سوال یارانه بگیران این است که این یارانه شامل کدام خانوارها می شود؟

چند خانوار یارانه جدید می گیرند؟

«تنها ۱۲۰ هزار خانوار در کل کشور مشمول یارانه جدید هستند!» این نخستین محدودیتی است که مشخص می کند از بین ۲۶ میلیون خانوار ایرانی تنها ۱۲۰ هزار خانوار مشمول این طرح هستند.

یارانه جدید نقدی است؟

سوال دومی که یارانه بگیران دارند، مربوط به این است که آیا یارانه جدید نقدی است؟ معاون وزیر کار در این مورد گفته که یارانه جدید نقدی نیست و ارزش کالابرگ الکترونیک ۱۲۰ هزار خانوار مشمول، ۶۰۰ هزار تا یک میلیون تومان افزایش خواهد یافت.

 کدام خانوارها یارانه جدید می گیرند؟

علیرضا عسگریان با بیان اینکه خانوارهای مشمول از طریق پیامک مطلع خواهند شد، گفته که خانوارها توسط وزارت بهداشت شناسایی شده اند، سه شاخص برای این طرح درنظر گرفته شده و پس از تعیین بین دهک‌ها تقسیم بندی می شود و در نهایت یارانه جدید به خانوارها تعلق می یابد.

آنطور که اعلام شده، برای دهک های یک تا ۵، یک میلیون تومان به ازای هر نفر و دهک های ۶ و ۷، ۶۰۰ هزار تومان به ازای هر نفر دریافت خواهند کرد. البته برای خانوارهای دو فرزندی که نیاز است برای دو فرزند امنیت غذایی اتفاق بیفتد، دو میلیون تومان برای آن خانواده درنظر گرفته می شود. این طرح ادامه خواهد داشت و برای کودکان زیر شش سال است و کودکانی که شش سال را تمام می کنند دیگر مشمول دریافت این یارانه نخواهند بود. بنابراین نوزادان و کودکان از ۶ ماه تا شش سال تحت پوشش این یارانه قرار خواهند گرفت.

یارانه جدید چه زمانی پرداخت می شود؟

از یکشنبه هفته جاری این طرح آغاز می شود. البته خانوارهای مشمول یارانه جدید پیامک دریافت کرده اند. مشمولان خانواده های دارای کودک هستند که کودک آنها نیازمند تغذیه ویژه ای است.  

این یارانه شامل خرید ۱۶ قلم کالا می شود زیرا خانواده ها باید پروتیین، ویتامین و میزان انرژی مورد نیاز را دریافت کنند و برای اینکه این اتفاق بیفتد سبزیجات و میوه جات هم اضافه شده است.

این اقلام شامل: لبنیات، شیر، ماست، پنیر، تخم مرغ، پروتئین ها شامل گوشت مرغ و گوشت قرمز، حبوبات ، روغن شکر، قند و برنج و میوه جات است.

کدام کالاها را با یارانه یک میلیونی می توان خرید؟

کالاهایی که در زمره یارانه جدید هستند بارکد منحصر به فردی دارند که اگر به فروشگاه های واجد شرایط و زنجیره‌ای مراجعه کنید به دلیل اینکه بارکد خاص دارند به راحتی می توان آن ها را خرید کرد.

خانوارها برای آنکه بدانند به کدام فروشگاه ها می توانند مراجعه کنند باید برنامه کاربردی شما را نصب کنند، لیست اقلام و فروشگاه های واجد شرایط در این اپلیکیشن درج شده است.

هشدار؛ یارانه جدید قطع هم می شود!

هرچند معاون وزیر کار اعلام کرده که این یارانه مستمر است اما اگر خانواری از این یک میلیون تومان استفاده نکند تنها یک ماه ذخیره می شود. در ماه دوم یک میلیون اضافه می شود اما اگر استفاده نشود قطع خواهد شد، میزان تاثیرگذاری این طرح توسط وزارت بهداشت بررسی می شود و اگر روی کودک اثر نداشته باشد قطع می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha