کد خبر 227409
۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۲

علی نیکبخت در گفتگو با «حیات»:

تیم ملی هنوز محک جدی نخورده است

تیم ملی هنوز محک جدی نخورده است

پیشکسوت فوتبال در مورد برتری ایران مقابل هنگ کنگ صحبت کرد.

علیرضا نیکبخت در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی حیات در خصوص برتری تیم ملی ایران مقابل هنگ کنگ اظهار داشت: این بازی‌ها محک جدی برای تیم ملی محسوب نمی‌شود و ما هنوز تیم ملی را مقابل یک حریف قدرتمند در یک بازی رسمی با کادرفنی جدید ندیده‌ایم که بخواهیم آن را ملاک قضاوت قرار دهیم. برتری در دیدارهای این چنینی با تکیه بر خلاقیت بازیکنان به هر ترتیب شکل می‌گیرد ولی آنچه مهم است این است که در یک بازی بزرگ مقابل حریفان اصلی ما در آسیا بتوانیم نمایش خوبی ارایه دهیم. 

وی افزود: تیم ملی مقابل هنگ کنگ روش‌های مختلف گلزنی را امتحان کرد و بازیکنان شکل جدید بازی خود را به آزمایش گذاشتند ولی خط دفاعی ما محک جدی نخورد. من بابت میانگین سنی بالای خط دفاعی تیم نگران هستم و ممکن است در بازی‌های سنگین تر این بالا بودن سن کار دستمان بدهد و مدافعین از کورس رقابت عقب بمانند. مخصوصاً بازی مقابل حریفان آسیای شرقی که فوتبالشان بر اساس سرعت بالا در طراحی حملات بنا شده است. 

پیشکسوت فوتبال در ادامه خاطرنشان کرد: یک مشکل دیگر هم وابستگی بیش از حد تیم به ستاره‌هایش است. این مشکل را در زمان کی‌روش هم داشتیم ولی همچنان فکری برای آن صورت نگرفته است. ما یک سری بازیکن بدون جانشین در ترکیب داریم که اگر مصدومیت و محرومیتی برایشان شکل بگیرد گزینه مناسب برای جایگزینی آن نداریم. در کنار بالارفتن میانگین سنی تیم باید فکری هم برای این مشکل صورت بگیرد. فاصله بین ۱۱ نفر اصلی تیم ملی با سایر نفرات زیاد است. 

وی در پایان گفت: برای تیم ملی در همه مراحل آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم کادرفنی با درایت خود ضعف‌ها را پوشش داده و با تیم کامل تری به ادامه مسابقات بپردازیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha