کد خبر 227394
۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۶

در حاشیه اجلاس فرهنگی بین‌المللی سنت‌پترزبورگ مطرح شد؛

اعلام آمادگی ایران و لبنان برای گسترش همکاری‌های دوجانبه در حوزه فرهنگ

اعلام آمادگی ایران و لبنان برای گسترش همکاری‌های دوجانبه در حوزه فرهنگ

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و وزیر فرهنگ لبنان بر ضرورت گسترش همکاری‌های دوجانبه در حوزه فرهنگ به ویژه در شرایط کنونی جهان تأکید کردند.

به گزارش گروه فرهنگی حیات؛ حجت‌الاسلام و المسلمین محمدمهدی ایمانی‌پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی که به عنوان نماینده کشورمان در اجلاس فرهنگی بین‌المللی سنت‌پترزبورگ شرکت کرده است در حاشیه این اجلاس با القاضی محمد وسام عدنان المرتضی، وزیر فرهنگ لبنان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار، طرفین بر ضرورت گسترش همکاری‌های دوجانبه در حوزه فرهنگ به ویژه در شرایط کنونی جهان تأکید کردند.

همچنین، با ابراز تأسف از جنایات و نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه، برای هر نوع اقدام مشترک فرهنگی اعلام آمادگی کردند.

پیگیری توافقات انجام شده پیشین بین دو کشور ایران و لبنان از جمله برگزاری نشست‌های موضوعی و رویدادهای فرهنگی هنری از دیگر محورهای این گفت‌وگو بود.

بنابر اعلام این خبر، به همت دولت فدراسیون روسیه و وزارت فرهنگ این کشور، اجلاس فرهنگی سنت‌پترزبورگ با حضور وزرای فرهنگ، معاونان وزیر و رؤسای سازمان‌های فرهنگی بیش از 40 کشور جهان طی روزهای (25 و 26 آبان‌ماه) در شهر سنت‌پترزبورگ برگزار می‌شود. حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی ایمانی‌پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در این اجلاس شرکت می‌کند.

این نشست حول چهار محور اصلی؛ نشست کانونی با عنوان «مجمع فرهنگ‌های متحد»، نشست‌های فرهنگی و عمومی همچنین برنامه تجاری و جشنواره خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha