کد خبر 227382
۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۸

امضای یادداشت تفاهم همکاری در زمینه آموزش عالی بین ازبکستان و ترکیه

امضای یادداشت تفاهم همکاری در زمینه آموزش عالی بین ازبکستان و ترکیه

ازبکستان و ترکیه در چارچوب دومین نشست آموزشی در شهر «سمرقند» یادداشت تفاهم همکاری امضا کردند.

به گزارش گروه بین الملل حیات؛ ازبکستان و ترکیه در چارچوب دومین نشست آموزشی که در شهر «سمرقند» برگزار شد، در زمینه آموزش عالی یادداشت تفاهم همکاری امضا کردند.

این مراسم به ریاست «عادل عبدالرحمان اف» رئیس شورای آموزش عالی جمهوری ازبکستان و «ارول اوزوار» رئیس شورای آموزش عالی (YÖK)  ترکیه برگزار شد. در این نشست روسای حدود 100 دانشگاه ترکیه و ازبکستان شرکت کردند.

عبدالرحمان اف تاکید کرد: روابط راهبردی بین دو کشور به ویژه در زمینه آموزش به سرعت توسعه می‌یابد، تاکنون بیش از 100 قرارداد همکاری بین مؤسسات آموزشی ازبکستان و ترکیه امضا شده است.

اوزوار ابراز اطمینان کرد که این نشست باعث تحکیم بیش از پیش روابط در زمینه آموزش خواهد شد.

در چارچوب این نشست بین شورای آموزش عالی (YÖK)  ترکیه و وزارت علوم، آموزش و نوآوری ازبکستان با هدف بهبود همکاری‌های دوجانبه در زمینه آموزش عالی یادداشت تفاهم همکاری امضا شد.

در چارچوب جلسات عمومی دومین نشست آموزشی ازبکستان و ترکیه در قالب B2B با حضور روسای بیش از 60 موسسه آموزش عالی دو کشور همکاری دوجانبه مورد بررسی قرار گرفت.

در پایان مذاکرات اسنادی در مورد تحکیم همکاری بین دانشگاه‌های دو کشور در زمینه‌های آموزشی و علمی، آموزش معلمان و کارکنان مجرب، تبادل استاد، کارشناسان ارشد و دانشجویان، اعزام معلمان به دوره‌های بازآموزی کوتاه‌مدت، اجرای پروژه‌های علمی مشترک و برقراری همکاری‌های متقابل در زمینه فناوری‌ها به امضا رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha