کد خبر 227340
۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۶

در جلسات قرارگاه مرکزی ساماندهی تأمین و عرضه شیرخشک مطرح شد؛

لزوم اجرای سیاست‌ها و پایش مستمر توزیع شیرخشک

لزوم اجرای سیاست‌ها و پایش مستمر توزیع شیرخشک

در جلسه‌ روز پنجشنبه قرارگاه مرکزی ساماندهی تأمین و عرضه شیرخشک بر اجرای سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌های انجام شده در راستای تسهیل و تقویت دسترسی مصرف‌کنندگان، همچنین پایش مستمر بازار تأکید شد.

به گزارش گروه اجتماعی حیات؛ جلسه قرارگاه مرکزی ساماندهی تأمین و عرضه شیرخشک شیرخشک روز پنجشبه ۲۵ آبان‌ماه با حضور دکتر سید حیدر محمدی و با حضور اعضای اصلی این قرارگاه در سازمان غذا و دارو برگزار و در آن بر لزوم اجرای سیاست‌گذاری‌های انجام شده و پایش وضعیت بازار نسبت به این سیاست‌ها تأکید شد.

همچنین روز پنجشنبه ۲۵ آبان‌ماه جلسات متعدد دیگری با تأمین‌کنندگان، توزیع کنندگان و عرضه کنندگان شیرخشک و همچنین انجمن داروسازان برگزار شده و طرفین و بر لزوم تقویت و تسهیل دسترسی مردم به شیر خشک بر اساس برنامه‌ریزی مناسب و مدیریت اطلاع رسانی هم‌راستا با سیاست‌های سازمان تأکید کردند.

بر اساس این گزارش که پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت منتشر کرده است، نشست‌های  برنامه‌ریزی برای ساماندهی شیرخشک از یک ماه گذشته در حال برگزاری است و در همین راستا و  پس از دستور رئیس جمهور، معاون اول ایشان  و وزیر بهداشت جلسات فرآیندهای اجرای این طرح با حضور وزیر بهداشت، رئیس سازمان غذا و دارو و سایر مدیران تصمیم‌ساز برگزار شد. در این جلسات بر برنامه‌ریزی و نظارت جدی بر تأمین، توزیع و عرضه شیرخشک تأکید و پایش لازم از وضعیت بازار شیرخشک انجام شد.

روزچهارشنبه ۲۴ آبان‌ماه نیز نشست‌هایی که در قرارگاه مرکزی ساماندهی تأمین و عرضه شیرخشک که در سازمان غذا و دارو طی روزهای گذشته تشکیل شده بود، بر لزوم ساماندهی وضعیت عرضه شیرخشک پرداخته شد. در این نشست‌ها نحوه سیاست‌گذاری‌های انجام شده جهت ساماندهی وضعیت موجود به معاونت‌های غذا و دارو سراسر کشور، شرکت‌های تولید کننده، واردکننده و عرضه کننده شیر خشک و همچنین داروخانه ابلاغ و بازه زمانی لازم برای اصلاح این روند مشخص شد. همچنین ضمن حمایت جدی از مصرف‌ کنندگان جهت دسترسی پایدار به شیرخشک بر نظارت‌ها و بازرسی‌های میدانی از شرکت‌های تأمین‌کننده و داروخانه‌ها تأکید شد.

در این نشست‌ها دکتر منوچهر دادگرنژاد مدیرکل امور فرآوردهای طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو بر لزوم ساماندهی شرکت‌ها و نظارت بر قیمت مصوب در عرضه شیرخشک تأکید کرد.

بهادر محمدیان رئیس اداره شیرخشک نیز اعلام کرد که از ابتدای آبان تا ۲۴ این ماه شش میلیون و ۸۰۰ هزار قوطی شیرخشک معمولی(رگولار) توزیع و برنامه توزیع منظم نیز به تأمین کننده‌ها، توزیع کننده‌ها و عرضه کننده ارائه شده است که بر همین اساس برنامه توزیع منظم شیرخشک در تمامی روزهای هفته حتی ایام تعطیل صورت می‌گیرد. جلسات قرارگاه مرکزی ساماندهی تأمین و عرضه شیرخشک تا اشباع بازار به صورت مستمر ادامه خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha