کد خبر 227291
۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۰۰:۴۰

رئیس بنیاد شهید عنوان کرد؛

نامگذاری روز اصفهان به نام شهدا نشانه توجه به مقام شهید/ آمارهای کاهشی از بیکاری ایثارگران و فرزندان جانبازان و شهدا

نامگذاری روز اصفهان به نام شهدا نشانه توجه به مقام شهید/ آمارهای کاهشی از بیکاری ایثارگران و فرزندان جانبازان و شهدا

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: اصفهان روزی که به نام خود است را روز شهدا قرار داده نشان دهنده توجه مردم این شهر به مقام والای شهید است لذا انتظار از شما نیز در این خصوص بالاتر می‌رود در حقیقت اصل باید بر این باشد که نام تمام معابر به نام شهدا مزین شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات؛ سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی معاون رییس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارشنبه شب ۲۴ آبان ماه در جلسه شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت که در استان اصفهان برگزار شد با اشاره به حادثه دهشتناک غزه گفت: این روزها رفتارهای دهشتناکی در جامعه متمدن مشاهده می‌شود که عده‌ای به خود اجازه می‌دهند هر اقدام بی‌رحمی را علیه دیگران به کاربندند.

وی با اشاره به اظهارات رهبر معظم انقلاب بیان کرد آینده تمدن اسلامی حول محور شهدا می‌چرخد چراکه شهید پرچم تمدن است.

معاون رییس جمهور اشاره به رواج دو نوع سبک زندگی در جامعه امروز بیان کرد: این روزها یک نوع سبک زندگی در جامعه جهانی مطرح است که مردم از آنها الگو می‌گیرند که همان سبک زندگی قهرمانان است. در واقع یک قهرمان هستی شناس ابدیتگرا و آخرت گرا است که تجلی آن همان شهادت است.

وی در خصوص سبک دوم زندگی گفت: در سبک دوم زندگی قهرمان مادی گرا، خاکی و لذت‌گرا است تجلی آن در سلبریتی‌ها و انسان‌های به ظاهر موفقی است که هر اخلاقی را برای تبلیغات ذبح می‌کنند خود را برجسته نمایند.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: حقیقت نجات جامعه ما و جهان در این قالب رقم می‌خورد که بتوانیم شهدا را جذب و معرفی نماییم, ما اینکه در حماسه غزه نیز شعار حسب من الله و نعم الوکیل از زبانشان جاری است و مرگ را به بازی گرفته‌اند که علت آن انتقال فرهنگ شهادت و شهادت پروری در این منطقه است.

قاضی زاده هاشمی مطرح کرد: مقام معظم رهبری نیز همواره بر حفظ نام و یاد شهدا تاکید دارند همانگونه که همیشه در دیدارهای خود نسبت به این مورد هشدار می‌دهند. این توصیه رهبری باید برای مدیران جمهوری اسلامی یک الگو باشد.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در یکی از کنگره‌های شهدا فرمودند مردم قهرمانان واقعی خود که همان شهدا هستند را باید بشناسند لذا نباید هیچ کوی و برزنی باشد که به نام شهید مزین و منقش نشده باشد.

معاون رییس جمهور تاکید کرد: قطعاً هر فرد مشهوری قابل افتخار نیست در واقع قله این فرهیختگی و شخصیت شهدا هستند لذا ما هر امتیازی را با شهید می‌سنجیم در واقع شهید معیار و تراز محسوب می‌شود.

وی گفت: اصفهان روزی که به نام خود است را روز شهدا قرار داده نشان دهنده توجه مردم این شهر به مقام والای شهید است لذا انتظار از شما نیز در این خصوص بالاتر می‌رود در حقیقت اصل باید بر این باشد که نام تمام معابر به نام شهدا مزین شود. گلستان و مزار شهدا باید میعادگاه عاشقان باشد چرا که اینان امامزادگان عشق هستند مقام شهید از مقام امامزاده قطعاً بالاتر است چرا که مقام شهید قطعی است.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: باید گلزار شهدا به کانون معنوی و دینی بدل شود خوشبختانه این توجه اکنون در اغلب شهرهای ما وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: ۱۰ سالی می‌شد که بنیاد شهید هیچ فیلم و سریالی را با مضمون شهدا تهیه نکرده بود اما در سال گذشته موفق شدیم ۲۸ فیلم و سریال را به کمک سایرین تولید نماییم. پرکاری نباید منجر به تنزل در کیفیت امور شود لذا باید کیفیت, اثرگذاری و جریان سازی در ساخت فیلم و سریال در دستور کار قرار بگیرد به نحوی که قشر خاکستری جذب این آثار شود  اما نباید حقایق به هیچ عنوان وارونه جلوه داده شود.

قاضی زاده هاشمی اشاره کرد: بنیاد شهید نیز حمایت مالی از ساخت آثار فاخر فرهنگی را در دستور کار خود قرار می‌دهد چرا که هر شهید ظرفیت جریان سازی اجتماعی و سیاسی را دارد.

وی با اشاره به حوزه نشر کتاب گفت: حوزه نشر کتاب نیز شاهد حجم تولید بالا هستیم اما باز اصرار دارید کتاب‌های اثرگذار و خواندنی نوشته شود همانگونه که حضرت آقا نیز به عنصر هنر توجه ویژه دارد.

معاون رییس جمهور افزود: خوشبختانه بنیاد شهید و امور ایثارگران در این مدت توانسته است تعداد آمبولانس‌های خود را افزایش دهد و به زودی شاهد افزایش ۱۰۰ عدد دستگاه دیگر نیز در این ناوگان هستیم.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به امار افراد جویای کار افزود: بر اساس آمارهای رسمی تعداد افرادی که در سامانه خواست کار در سال گذشته ثبت نام کرده‌اند ۷۰۲۶ نفر بود اما امسال این تعداد به ۶۸۶۰ نفر کاهش یافت.

وی با اشاره به برگزاری آزمون استخدامی ویژه فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد در دی ماه سال جاری گفت: با برگزاری این آزمون برای ۲۷ هزار نفر از فرزندان شهید و جانبازان ۷۰ درصد در ۲۰ دستگاه مجوز استخدام صادر می‌شود همچنین در این آزمون افرادی که دارای دیپلم افتخار نیز هستند می‌توانند شرکت نمایند.

قاضی زاده هاشمی گفت: با توجه به آمارهای رسمی شمار بیکاری فرزندان جانبازان ۲۵ درصد به بالا از ۳۹۱۱ نفر به ۳۶۲۵ نفر کاهش یافته است. همچنین بر اساس این آمار از ۸۷۲۹ نفر فرد متقاضی تبدیل وضعیت برای ۵ هزار نفر از این افراد اقدامات لازم انجام شده است که باید برای مابقی این افراد با پیگیری مسئولان استانی موضوع حل شود.

معاون رییس جمهور با اشاره به حوزه تسهیلات خود اشتغالی افزود:  ۱۳۷ میلیارد تومان در این حوزه اعتبار استان اصفهان است که طبق قانون باید ۱۰ درصد از این اعتبار برای ایثارگران اختصاص یابد.

وی اشاره به ساماندهی گلزار شهدا بیان کرد تعداد ۲۰۰ گلزار شهدا در این استان نیازمند مرمت است همچنین از ۱۰۳۹ گلزار ۹۴۴ عدد آن ساماندهی شده است و مابقی نیز باید با اعتبار مصوبی که از سفر ریاست جمهوری به این حوزه اختصاص یافته است, لازم صورت گیرد.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص مسکن ایثارگران این استان گفت تاکنون ۷۰۰۰ قطعه مسکن در این حوزه به ایثارگران اختصاص یافته است اما در شهر اصفهان نیازمند این هستیم که برای ۸۰۰۰ نفر نیز اقدامات لازم صورت پذیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha