کد خبر 227211
۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۳

اعلام آمادگی بنیاد شهید برای چاپ ۲۰۰ کتاب مرتبط با کنگره شهدای خوزستان

اعلام آمادگی بنیاد شهید برای چاپ ۲۰۰ کتاب مرتبط با کنگره شهدای خوزستان

 معاون امور فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور از آمادگی این بنیاد برای هزینه چاپ و تالیف ۲۰۰ کتاب مورد تایید در ارتباط با کنگره ملی شهدای خوزستان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های حیات، سید محمد صادق هاشمی روز چهارشنبه در همایش منطقه‌ای معاونین استان های لرستان، خوزستان، کرمانشاه، ایلام و مرکزی که در اهواز برگزار شد اظهار کرد: بنیاد شهید در مقابل درخواست‌ها و مطالبات خانواده شهدا تسلیم است اما انجام تمام اقدامات به تنهایی از عهده بنیاد شهید خارج است.

وی افزود: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیازمند مشارکت دستگاه‌های دیگر است و تشکل‌های مردمی، فرهنگی و دینی نقش مهمی در این زمینه ایفا می‌کنند.

هاشمی با بیان اینکه رویکرد بنیاد شهید در دوره جدید، وصل شدن به جریان‌های مردمی و انقلابی است گفت: بهتر است که برگزاری یادواره‌ها و دیگر برنامه‌ها به تشکل‌های مردمی واگذار شود چرا که اثرگذاری بیشتری دارد.

فعالیت‌های مربوط به فرهنگ ایثار و شهادت برون سپاری شود

معاون امور فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: باید فعالیت‌های مربوط به فرهنگ ایثار و شهادت برون سپاری شود و به برنامه‌های خوب در این حوزه، بودجه کافی اختصاص داده می‌شود.

وی توضیح داد: تولید اثر ادارات کل و یا شهرستانی با رعایت چارچوب‌های فنی، در حوزه ایثار و شهادت، مورد حمایت ویژه قرار می گیرد.

هاشمی به اختصاص اعتبار برای برگزاری یادواره شهدا در استان‌ها اشاره کرد و گفت: علاوه بر این، در حوزه بازدید از خانواده شهدا و جمع آوری اسناد شهدا، اعتباری به استان ها پرداخت می‌شود.

معاون امور فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اختصاص یک درصد از درآمد سازمان‌ها در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تصریح کرد: در صورت تعامل با دستگاه‌ها می‌توان از این بند قانونی به خوبی استفاده کرد.

وی اضافه کرد: مقدمات تحویل مجموعه طلاییه اهواز به موسسه ایثار هر چه سریعتر انجام شود تا این مکان پس از بازسازی محلی برای برگزاری اردوها و خدمت رسانی به کاروان‌های راهیان نور آماده باشد.

هاشمی بیان کرد: خرید زمین و راه‌اندازی هتل در مشهد، قم، کربلا و نجف در دستور کار قرار دارد تا ایثارگران بیشتری اعزام شده و به دیگر دستگاه‌ها نیاز نداشته باشیم.

معاون امور فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: فضای مجازی بهترین بستر در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است که نگاه ویژه‌ای به این موضوع داشته و سند راهبردی آن در دست اجرا است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha