کد خبر 227180
۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۱

اقدامات وزارت نفت در خصوص کنترل و کاهش آلودگی هوا از زبان اوجی

اقدامات وزارت نفت در خصوص کنترل و کاهش آلودگی هوا از زبان اوجی

وزیر نفت با بیان اینکه در دولت سیزدهم اقدامات خوبی در کیفی‌سازی فرآورده‌های نفتی انجام شده است، گفت: دو ماه گذشته در اصفهان واحد تولید روزانه ۲۰ میلیون لیتر گازوئیل یورو ۵ را داشتیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی حیات؛ جواد اوجی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: در دولت سیزدهم اقدامات خوبی در کیفی‌سازی فرآورده‌های نفتی انجام شده و ادامه دارد. 

وزیر نفت ادامه داد: در بحث آلودگی هوا در دولت مردمی، وزارت نفت اقدامات خوبی را در پالایشگاه های جاری در خصوص کیفی سازی فرآورده های نفتی شروع کرده است. در اصفهان در یکی، دو ماه پیش با حضور رئیس جمهور، واحد تولید روزانه ۲۰ میلیون لیتر گازوئیل یورو ۵ را به بهره برداری رساندیم و همچنین در سایر پالایشگاه ها داریم به طور جد بحث کیفی سازی سوخت را دنبال می کنیم که امیدواریم تمامی محصولات ما استاندارد که هست ولی سقف استاندارد را افزایش می دهیم و انشالله پالایشگاه شیراز و تبریز همین امسال به بهره برداری می رسند. پس در بحث کیفی سازی محصولات یا فرآورده های نفتی به طور جد در تمامی پالایشگاه ها در طی دولت مردمی کار را شروع کردیم که خوشبختانه پالایشگاه اصفهان به بهره برداری رسید. 

وی با بیان اینکه این مباحث را دنبال می‌کنیم تا تمامی محصولات‌مان که استاندارد هستند، سقف استانداردشان افزایش یابد، ادامه داد: امسال به‌طور میانگین روزانه ۳۶ میلیون متر مکعب گاز بیشتری به نیروگاه‌ها دادیم و بالطبع ۲۰ میلیون لیتر گازوئیل و نفت کوره کمتری در کشور مصرف شده است.

اوجی گفت: هم‌چنین روزانه ۶ میلیون متر مکعب گاز بیشتری به صنایع دادیم و تأمین سوخت کردیم؛ این مجموعه اقدامات به کاهش آلودگی هوا کمک می‌کند.

وی افزود: ضمناً در ادامه روند جمع‌آوری گازهای مشعل تا امروز ۱۱.۵ میلیون متر مکعب جمع شده است. 

وزیر نفت با بیان اینکه تاکنون ۱۱ و نیم میلیون متر مکعب گاز مشعل در غرب و شرق کارون جمع‌آوری شده است، گفت: تا پایان امسال، حدود ۱۹ میلیون متر مکعب جمع‌آوری خواهد شد که تقریبا معادل گاز تولیدی یک فاز پارس جنوبی است. گازهای مشعل در پالایشگاه‌ها، فرآورش و تبدیل به خوراک پتروشیمی‌ها می‌شود و به تامین خوراک پتروشیمی ها کمک می کند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha