کد خبر 227177
۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۰

در گفتگو با «حیات» مطرح شد؛

اعتماد خاص کشورهای همسایه به داروهای تولید شده در ایران

اعتماد خاص کشورهای همسایه به داروهای تولید شده در ایران

عضو انجمن داروسازان تهران از اعتماد خاص کشورهای همسایه به داروهای تولید شده در ایران خبر داد.

علیرضا کشاورز، عضو انجمن داروسازان تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی حیات،  گفت: در سال جاری تعداد داروسازان کشور بالغ بر ۳۰ هزار نفر است که هرم جمعیتی ۳۵ سال داروسازان، حدود شش هزار نفر است.  

به گفته وی، رشته داروسازی حوزه‌های مختلفی مانند صنعت، پخش و رگولاری دارد و برای توسعه رشته داروسازی باید به موضوع توسعه و تحقیق توجه شود.

عضو انجمن داروسازان تهران در ادامه افزود: با توجه به هزینه‌های مطالعات و تحقیق در حوزه داروسازی، باید این هزینه‌ها را در قیمت تمام شده داروها لحاظ کنیم.

وی با اشاره به اینکه استفاده از ظرفیت صادرات دارو به کشورهای همجوار باید بیشتر از گذشته شود، یادآور شد: کشورهای همسایه اعتماد خاصی به داروی تولید ایران دارند که در این بین باید توجه ویژه‌ای به زیرساخت‌ها و موضوع نقدینگی صنعت داروسازی برای موفقیت بیشتر داشته باشیم.

کشاورز اضافه کرد: یکی از اقدامات مناسب استفاده از مراکز رشد و پارک های علم و فن‌آوری در راستای تقویت ارتباط بین صنعت و دانشگاه است و معتقدم که تجاری‌سازی محصولات به نفع مردم کشورمان است.

وی با بیان اینکه داروسازان کشور از واردکننده به تولیدکننده تبدیل شده‌اند، به‌طوری که دارو صادر می‌کنند، تاکید کرد: تعداد فارغ التحصیلان داروسازی از سال ۹۲ تا به الان دو برابر شده است. با برنامه‌ریزی می‌توانیم به یکی از قطب‌های منطقه در حوزه تولید دارو تبدیل شویم.

عضو انجمن داروسازان با تاکید بر اینکه منابع مالی باید در حوزه داروسازی تامین شوند اما منابع ریالی و ارزی دچار محدودیت شده‌اند، گفت: باید فرصت‌های جدید شغلی را  ایجاد کنیم و از تولیدکنندگان بیشتر حمایت کنیم تا سلامت مردم ارتقاء پیدا کند. صنعت داروسازی، پویا است و باید مطابق با پیشرفت این حوزه در دنیا رشد کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha