کد خبر 227164
۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۷

فنونی زاده: گل محمدی باید از پرسپولیس استعفا بدهد (ویدیو)

فنونی زاده: گل محمدی باید از پرسپولیس استعفا بدهد (ویدیو)

پیشکسوت پرسپولیس خواستار قطع همکاری با سرمربی این تیم شده است.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ مرتضی فنونی زاده، پیشکسوت فوتبال در خصوص جریمه مجتبی محرمی از سوی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال اظهار داشت: یک تیم محلی هم ندارد نمی‌دانم چرا جریمه شده است، آنهم 20 میلیون، او به قدری حجب و حیا دارد که برای بیماری‌اش حاضر نشد از کسی ریالی کمک بگیرد ولی در این شرایط او نمی‌دانم این 20 میلیون برای چه مطرح شده است. او نه تیم دارد نه فعالیت ورزشی دارد. نمی‌دانم الان که او تیم ندارد اگر جریمه‌اش را ندهد چه خواهد شد و می‌خواهند چکار کنند؟ من فکر می‌کنم دلیل این جریمه اتفاقی است که چندی پیش در تمرینات پیشکسوتان رخ داد و مبنای این جریمه آن موضوع است.

وی افزود: ابتدا جا دارد به تیم نوجوانان تبریک بگوییم بابت عملکرد خوبشان و نتیجه‌ای که مقابل برزیل گرفتند و هم‌بازی سابق خودم حسین عبدی که مسئولیت این تیم را بر عهده داد. امیدوارم به مراحل بالاتر هم برسند.

پیشکسوت فوتبال در ادامه گفت: من نه به عنوان یک پیشکسوت و بازیکن سابق، بلکه به عنوان یک هوادار حتی خودم چندی پیش به آقای درویش گفتم رقم قرارداد یحیی گل‌محمدی را افزایش دهند ولی الان می‌گویم این سبک و نوع بازی خوشایند هیچکدام از هواداران ما نیست. این 40 میلیون هوادار نظراتی دارند و من منعکس کننده نظرات آنها هستم و امیدوارم سرمربی پرسپولیس صحبت‌هایم را بشنود و بداند که یک پیشکسوت پرسپولیس از روی دلسوزی و به عنوان یک هوادار می‌گوید که این مدل بازی تیم را هیچکس نمی‌پسندد. شاید هواداران استقلال بگویند ما این مدل پرسپولیس را می‌پسندیم ولی هواداران تیم خودمان به هیچ وجه راضی نیستند. مورد بعدی درگیری لفظی است که چندی پیش شکل گرفت، از گل‌محمدی به عنوان یک جنتلمن انتظار دارم بهتر رفتار کند و وارد این جنگ و دعواها نشود.

فنونی زاده در ادامه انتقادهایش از پرسپولیس توضیح داد: اینکه یک روز بیایند بگویند پول نداریم و غذا سیب زمینی و تخم مرغ بخوریم برای تیمی مثل پرسپولیس خوشایند نیست. صحبت‌های شما کاملا درست است. حالا یک روز غذا خوب نبوده چرا باید رسانه‌ای شود؟ ضمن اینکه باشگاه اصلاً وظیفه ندارد غذای بازیکن را بدهد و زمان ما اصلا چنین مسائلی مطرح نبود. یک روز غذای ساده دادند حالا روز بازی هم که نبوده است این همه جنجال می‌کنند. زمان ما فقط روز بازی غذا می‌دادند و ما که سیرابی می‌خوردیم باید چه می‌گفتیم؟ می‌رفتیم در زمین و 4 گل 4 گل می‌زدیم. آقای شاه محمدی دوست خوبم می‌گفت آبدوغ‌خیار می‌خوردیم و بازی‌ها را می‌بردیم و راست هم می‌گفت. هر چه بود به هر حال نباید رسانه‌ای می‌شد.

وی افزود: مورد بعدی هم این بیانیه نویسی است که واقعاً قشنگ نیست. کری خواندن برای هوادار است. برای من و گل محمدی و نکونام نیست. الان بازی با سپاهان این همه جنجال به دنبال داشت و حالا با این شرایط خدا رحم کند به دربی، مطمئن باشید با این شرایط در دربی حواشی و درگیری‌ها از نیمکت به داخل زمین انتقال پیدا می‌کند و می‌شود جنگ جهانی سوم. دلخوشی همه مردم فوتبال است و با توجه به این 4 بازی آخر پرسپولیس هیچ دلخوشی برای هواداران این تیم نمانده است. شما از 4 بازی 3 تساوی و یک شکست داشتید. مساوی هم تقریباً یک جور باخت خفیف است. مثل این است که سه بازی را باختی و یک بازی را بردی. حالا شاید گل‌محمدی از حرف‌هایم ناراحت شود. ترکیب اولیه تیم اشتباه است، ما چه با تیم دسته چهارم بازی کنیم 2 هافبک دفاعی داریم با استقلال و النصر هم بازی کنیم همین است. تیم عقب است هافبک دفاعی وارد می‌کنیم. ما در دو کلاس با خود آقای گل محمدی حضور داشتیم و آقای محصص تدریس می‌کردند. همه را در آن کلاس ها توضیح می‌دادند. ما تیم‌مان عقب است و هنانوف را وارد زمین می‌کنیم. از این طرف گولسیانی می‌رود جلو بازی می‌کند. ما دو مهاجم خیلی عالی داشتیم که به خاطر اشتباه خود گل‌محمدی از تیم رفتند. هم آل کثیر هم مهدی عبدی. آن طرف نکونام مردانگی به خرج داده و با بازیکنان تیمش قراردادشان را کم کردند که بتوانند مهاجم خارجی جذب کنند.

فنونی زاده با اشاره به جذب نبیل باهویی خاطرنشان کرد: بازیکن خارجی جذب شده و گل محمدی می‌گوید من اطلاع ندارم و مدیرعامل او را جذب کرده است. اگر اطلاع نداری او را بگذار روی سکو، چرا دو بازی فیکس از او استفاده می‌کنی؟ اینها مشکلاتی است که باعث ناراحتی هوادار می‌شود. با بلیت 200 هزار تومانی هرکسی نمی‌تواند به استادیوم برود و مردم پای گیرنده بازی‌ها را می‌بینند و حرص می‌خورند.

وی به عنوان پیشنهادش برای گل محمدی گفت: من یک مثال بزنم. یوپ هاینکس چند سال قبل سرمربی بایرن مونیخ بود و 5 جام کسب کرد و در اروپا هم قهرمان شد ولی به او گفتند شما برای برنامه های آینده ما مناسب نیستید و او را کار گذاشتند.بعد گواردیولا آمد 2-3 سال ماند و چند جام درو کرد و او را هم کنار گذاشتند. الان هم نباید با گل محمدی تعارف داشته باشند و وقت قطع همکاری با او رسیده است. من او و شخصیتش را دوست دارم ولی برای پرسپولیس دیگر چیز تازه‌ای ندارد ارائه کند. او همین الان از پرسپولیس استعفا بدهد به جز استقلال 14 تیم دیگر خواهان او هستند و حتی خارج از ایران هم می‌تواند مربیگری کند.

او در پایان در خصوص وضعیت تیم ملی هم توضیح داد: الان بازی‌های مقدماتی جام جهانی هم شروع شده است، خط دفاع ما چطور می‌خواهد با این میانگین سنی آماده جام جهانی شود. مدافع راست ما 38 سالش است و فردا یک بازیکن جوان و دونده بخواهد وارد زمین شود چطور می‌خواد با او کورس بگذارد؟ امیر قلعه‌نویی کارش را بلد است ولی به نظرم فقط جای او با کی‌روش عوض شده و بازیکنان تیم همان نفرات هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha