کد خبر 227024
۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۹

رئیس فراکسیون جوانی جمعیت:

بیش از۵۰درصد متقاضیان وام فرزندآوری در صف انتظار هستند

بیش از۵۰درصد متقاضیان وام فرزندآوری در صف انتظار هستند

محمدبیگی گفت: برخی از بانک ها در اجرای ودیعه مسکن و تسهیلات فرزندآوری کوتاهی میکنند به نحویکه بیش از ۵۰ درصد از متقاضیان درصف انتظار هستند.

به گزارش خبرنگار سیاسی حیات؛ فاطمه محمد بیگی، رئیس فراکسیون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده در نشست خبری امروز گفت: قانون جوانی جمعیت در ۱۱ ابان ۱۴۰۰ به تصویب رسید و در ۱۹ ابان همان سال به دولت ابلاغ شد. امروز ما قدردان عزیزانی هستیم که در صحنه سیاستگذاری  تلاش می کنند.

وی با بیان اینکه در دو سال گذشته ۵۰درصد قانون در حال اجراست ولی نیمی از قانون بدون اجرا مانده است افزود: وزارت بهداشت و آموزش پزشکی بهترین عملکرد را در اجرایی شدن قانون جوانی جمعیت داشته است و طبق گزارشات، ۳۴ ماده در حوزه وزارت بهداشت است ولی گویا هنوز برخی از مسئولین و دستگاه های اجرایی علت و چرایی راهبردی این قانون را به تصویر نکشیدند.

محمدبیگی ادامه داد: در دیداری که با مقام معظم رهبری داشتیم ایشان از ۳ قانون مهم قانون حیاتی و لازم الاجرا یاد کردند و افتخار مجلس یازدهم دانستند که یکی از آنها قانون جوانی جمعیت بود و آنچه که برای ما مهم است اجرای این قانون است.

وی بیان کرد: این قانون ۷۲ ماده دارد ولی تسهیلات اقتصادی برای ما مهم است. ۷۳۰ هزار فقره در قالب وام های فرزنداوری اجرا شده است ولی بیش از ۵۰ درصد از متقاضیان درصف انتظار هستند. برخی از بانک ها در اجرای ودیعه مسکن کوتاهی میکنند درست است که  ۱۴۵۲ مورد ودیعه مسکن پرداخت شده است.

وی   تصریح کرد: از ۲۰۰ هزار متقاضی مسکن ۳ فرزندی حدود ۳۲ هزار قطعه زمین تحویل و تا پایان سال حدود ۷۰ هزار قطعه زمین واگذار می شود. در مورد برخی از بند ها مثل ساخت خوابگاه متاهلی فقط یک هزارم خوابگاه به دانشجویان متاهل تخصیص داده شده است و فقط  ۸۰۰ واحد خوابگاه دانشجویی متاهلی داریم.

رئیس فراکسیون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده  عنوان کرد: در مورد مباحث مربوط به راه اندازی مشاورین دانشجویی بلاتکلیفی وجود دارد و از سوی دیگر در خصوص مسائل مربوط به بیمه درمان ناباروری باید عرض کنم که  تعداد بسیار کمی از این بیمه استفاده کردند و گزارشات نشان میدهد پوشش ۹۰ درصدی رعایت نشده است با توجه به اینکه زایمان طبیعی رایگان شده است ولی شاهد کاهش زایمان طبیعی بودیم و تعداد ماما به زائو یک پنجم شده است.

محمدبیگی در مورد جزییات واگذاری خودرو به مادران، گفت: حدود ۲۷۰ هزار مادر خودرو فرزند دوم به بعد را دریافت کرده‌اند، بیش از همین تعداد هم در صف دریافت خودرو هستند؛ در حوزه تسهیلات فرزند آوری ۱۱۰۰ میلیارد تسهیلات بانکی به ۷۳۰ هزار پدر داده شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha