کد خبر 226955
۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۷

آغاز توزیع کارت هوشمند مهاجران خارجی در کرمان

آغاز توزیع کارت هوشمند مهاجران خارجی در کرمان

 مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمان گفت: فرآیند صدور کارت هوشمند مهاجرین، اجرایی و از امروز(سه‌شنبه) توزیع کارت‌ها توسط دفاتر کفالت شروع شده است.

به گزارش گروه استان های حیات؛ به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، روح‌الله خضری‌پور افزود: مهاجران از مراجعه به دفاتر به منظور اخذ کارت خودداری کنند، در روزهای آتی از جانب دفاتر با آنان تماس خواهند گرفت و اعلام می‌شود چه زمانی به دفتر مربوطه برای اخذ کارت مراجعه کنند.

وی کارت هوشمند اتباع خارجی را سند هویتی و بانکی با پیوند ارتباطی برشمرد و گفت: گام‌های اساسی توسط سازمان ملی مهاجرت برای ساماندهی اتباع خارجی برداشته شده که از جمله آنها، کارت هوشمند مهاجران خارجی است.

 کارت هوشمند مهاجران خارجی به منظور ارائه قانونمند خدمات و جلوگیری از سرگردانی مراجعه کنندگان خارجی در دستگاه های خدمات‌رسان در زمینه‌های مختلف همچون خدمات تحصیلی، درمانی، بهداشتی و تردد صادر می‌شود.

۱۸ خدمت در کارت های هوشمند اتباع و مهاجران خارجی تعبیه شده و جای مدارک هویتی که در گذشته استفاده می‌شد را به مرور زمان می‌گیرد و تمامی خدمات تنها با این کارت ارائه خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha