کد خبر 226920
۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۵

دو پیشنهاد برای یک عصرانه پاییزی خانوادگی

دو پیشنهاد برای یک عصرانه پاییزی خانوادگی

پاییز همیشه پر از شگفتانه است. از هوای دمدمی مزاجش گرفته تا بازی رنگ‌ها و خوراکی‌های جذابش که همه با هم می‌توانند خالق خاطراتی به یاد ماندنی باشند. شما هم اگر می‌خواهید بهترین استفاده را از خوراکی‌های پاییزی ببرید و عصرهای خاص و متفاوتی را برای خانواده رقم بزنید، میان وعده‌های پیشنهادی ما را از دست ندهید.

به گزارش گروه وبگردی حیات؛ پاییز همیشه پر از شگفتانه است. از هوای دمدمی مزاجش گرفته تا بازی رنگ‌ها و خوراکی‌های جذابش که همه با هم می‌توانند خالق خاطراتی به یاد ماندنی باشند. شما هم اگر می‌خواهید بهترین استفاده را از خوراکی‌های پاییزی ببرید و عصرهای خاص و متفاوتی را برای خانواده رقم بزنید، میان وعده‌های پیشنهادی ما را از دست ندهید.

دو پیشنهاد برای یک عصرانه پاییزی خانوادگی


پنکیکی لبو؛ شگفتانه ای از طعم و رنگ

*پنکیک لبو؛ هم فال و هم تماشا
یک شیرینی خاص با یک فنجان چای داغ از پرطرفدارترین عصرانه‌هایی است که خانواده را دور هم جمع می‌کند و به هیچ عنوان نمی‌شود قید آن را زد، اما چه بهتر که خودمان برای تهیه یک شیرینی ساده، فوری، کم خرج و البته پرخاصیت دست به کار شویم.

بدون شک پنکیک ها، همه این محاسن را با هم دارند و به شدت موردعلاقه بچه‌ها هستند، خصوصا اگر یک پنکیک خوش رنگ با طعم لبو داشته باشید و خواص بی‌نظیری چون کلسیم، ویتامین k، آهن، منگنز، مس، پتاسیم، و منیزیم و… را نصیب آن‌ها کنید. 
این پنکیک با یک عدد تخم مرغ، یک پیمانه آرد، نصف پیمانه شیر، یک پیمانه پوره لبو، یک قاشق چایخوری بکینگ پودر، نصف قاشق چایخوری وانیل و دوقاشق غذاخوری عسل آماده می‌شود که البته بنا به ذائقه خانواده می‌توانید میزان عسل را کم یا زیاد کنید. اما مراحل پخت؛

ابتدا تخم مرغ را هم بزنید و مواد را به همان ترتیبی که برایتان گفتیم اضافه کنید و به قدری هم بزنید تا مخلوط یکدستی به دست آید. در مرحله بعد، تابه را با کمی روغن چرب کرده و اجازه دهید به خوبی داغ شود؛ حالا یک قاشق غذاخوری از مواد پنکیک داخل تابه با شعله ملایم بریزید و صبر کنید تا پنکیک به حباب زدن بیفتد، وقتی حباب‌ها روی پنکیک را گرفتند، وقت آن است تا پنکیک را برگردانید تا طرف دیگر هم به خوبی پف کند. وقتی تمام پنکیک‌ها آماده شد، آن را داخل ظرف چیده و با هر نوع میوه‌ای که در منزل دارید، تزیین کنید. البته اگر تمایل داشته باشید، شیره انگور، عسل گرم و یا سس‌های میوه‌ای هم می‌توانند طعم خوبی به پنکیک‌هایتان بدهند. 

دو پیشنهاد برای یک عصرانه پاییزی خانوادگی


ذائقه فرزندانتان را از کودکی به کدوتنبل عادت دهید

*کدوحلوایی کاراملی؛ ساده و پرخاصیت 
گرچه در وصف خواص کدوحلوایی می‌توان طومار بلندبالایی تهیه کرد و آن را در لیست اصلی‌ترین مرهم گلودردهای فصلی گنجاند اما با این حال درست کردن این تنبل‌های پرخاصیت برای بسیاری از خانم‌های خانه، چالشی بزرگ است که در اینجا می‌خواهیم از ساده‌ترین شیوه طبخ آن برایتان بگوییم تا یک عصرانه ساده و پرخاصیت برای خانواده داشته باشید. 

ابتدا کدوحلوایی را به خوبی بشویید و سپس آن را به شکل مکعب‌های کوچک برش دهید. حالا مقدار بسیار کمی روغن داخل تابه ریخته و اجازه دهید تا کدوها روی شعله ملایم کمی تفت خورده و نرم شوند. در همین حین، نصف استکان شیره انگور یا عسل را با نصف لیوان آب جوشیده ولرم به خوبی هم زده و روی کدوها بریزید. یک عدد چوب دارچین، دو عدد هل و دو قاشق گلاب هم داخل تابه بریزید و حدود نیم ساعت اجازه دهید تا کدوها به خوبی بپزند اما له نشوند. وقتی مایع داخل تابه به حالت کاراملی درآمد، می‌توانید کدوها را داخل ظرف موردنظر چیده، شهد داخل تابه را روی آن ریخته و نهایتا با مقداری مغز گردو و یا خلال پسته و بادام تزیین کنید. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha