کد خبر 226771
۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۱

حیات گزارش می‌دهد؛

سالگرد شهادت اولین خبرنگار مدافع حرم "شهید محسن خزایی"

سالگرد شهادت اولین خبرنگار مدافع حرم "شهید محسن خزایی"

خبرنگار شهید مدافع حرم "شهید محسن خزایی" خبرنگار صداوسیما بود که عشق دفاع از حرم او را به سوریه کشاند و در ۲۲ آبان‌ماه سال ۱۳۹۵ در منطقه عملیاتی حلب سوریه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

به گزارش خبرنگار استانی حیات؛ سلام بر ارواح طیبه شهدا و درود بر اراده بلند و اندیشه بزرگ و پاکشان، آنان که با ایمان و اعتقاد به هدف والای خود از جان گذشتند، آن حقیقت‌ جویانی که باریافتگان مرتبه والای الهی هستند و نظرکردگان آستان ربوبیت. 

همانطور که خداوند در آیه 169 سوره آل‌ عمران فرمودند: "وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاءٌ عِنْدَرَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ" هرگز کسانی را که در راه خدا کشته شده‏‌اند، مرده مپندار بلکه زنده‏‌اند که نزد پروردگارشان روزی داده می‌شوند. 

شهید محسن خزائی یک بسیجی وارسته و دلداده انقلاب و خبرنگاری بصیر و آگاه بود که تحلیلی عمیق از مسائل جهان داشت. این شهید همچنین دشمن‌شناسی قابل و یک قهرمان ملی بود که همواره تشنه شهادت بوده و نهایتا در راه دفاع از اسلام، به شهادت رسید. 

محسن خزایی در سال ۱۳۷۴ به عنوان متصدی صدا فعالیت خود را در صداو سیما آغاز کرد. وی در سال ۱۳۸۳ مدیر باشگاه خبرنگاران جوان زاهدان شد. خزایی پس از موفقیت در باشگاه خبرنگاران جوان زاهدان به عنوان مدیر خبر گیلان معرفی شد. پس از خبر گیلان، به‌عنوان مدیر روابط عمومی کارخانه فولاد مبارکه اصفهان منصوب شدند و پس از یک سال و نیم فعالیت در سال ۱۳۹۰ به دفتر نمایندگی رهبری در سوریه به‌عنوان مدیر امور فرهنگی، منتقل شد. سپس در سال ۱۳۹۲ به عنوان خبرنگار رسمی شبکه خبر به فعالیت خود در سوریه ادامه داد و در ابتدای آبان‌ماه سال ۱۳۹۵ به‌عنوان مدیر خبرگزاری صدا و سیما در سوریه منصوب شد.

شهید والامقام محسن خزایی در راستای ایفای رسالت خبرنگاری خویش با تلفیق درخشانی از تعهد و تخصص، حُرّ گونه برابر هجمه‌های جعلی رسانه‌های غربی و جنایات وحشیانه تروریست‌های تکفیری ایستاد، در حریم حرم مطهر اهل بیت (علیهم السلام) و مدافعان حرم، اطلاع‌رسانی کرد و با شهادت خویش، مهر تاییدی بر قداست قلم و مصائب مسیر خبرنگاری زد. 

بی‌تردید خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای به‌عنوان شریان‌های ارتباطی و اطلاع‌رسانی، نقشی مؤثر در انتقال و به تصویر کشیدن رویدادها و واقعیت‌ها دارند و از این رو اهمیت و حساسیت فعالیت آنان برکسی پوشیده نیست لذا یاد و خاطره شهدای اصحاب رسانه و خبرنگاران متعهد و مومن استان سیستان و بلوچستان خصوصا شهید محسن خزایی را گرامی می‌داریم. 

خبرنگار شهید مدافع حرم «شهید محسن خزایی» خبرنگار صدا و سیما بود که عشق دفاع از حرم او را به سوریه کشاند و در ۲۲ آبان ۱۳۹۵ در منطقه عملیاتی حلب سوریه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

امروز و بعد از گذشت هفت سال، یاد و خاطره این شهید والامقام را گرامی می‌داریم و از حضرت دوست علو درجات را برای این شهید بزرگوار و تمام شهیدان راه حق و حقیقت خواستاریم و با همه قلبمان فریاد می‌زنیم که ادامه دهنده راهشان هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha