کد خبر 226687
۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۱

برنامه ریزی برای راه اندازی اولین مرکز رشد هوش مصنوعی کشور در سمنان

برنامه ریزی برای راه اندازی اولین مرکز رشد هوش مصنوعی کشور در سمنان

اولین مرکز رشد هوش مصنوعی دانشگاه‌های پیام نور کشور به زودی در استان سمنان راه اندازی می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های حیات، سرپرست دانشگاه پیام نور استان سمنان گفت: به منظور فراهم کردن زمینه‌های کار تخصصی و پیشران در بخش هوش مصنوعی، ساختمان اختصاصی این مرکز رشد به زودی در دانشگاه پیام نور سمنان راه اندازی خواهد شد.

مریم اسرافیلیان از همکاری پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان در قالب انعقاد تفاهم نامه برای راه اندازی مرکز رشد مستقل هوش مصنوعی دانشگاه پیام نور استان سمنان خبر داد و افزود: احداث ساختمان ۳ طبقه این مرکز هم اکنون ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با تامین اعتبار صورت گرفته، تکمیل و تجهیز و استقرار واحدهای فناور در آن، برای آغاز فعالیت رسمی در کمتر از ۶ ماه آینده انجام خواهد شد.

وی آمادگی کامل دانشگاه پیام نور استان سمنان برای همکاری با پارک علم و فناوری استان سمنان با هدف تحقق رویکرد ارتباط صنعت و دانشگاه و با بهره گیری از توان و زیرساخت مطلوب موجود در این دانشگاه را یادآورشد و خاطرنشان کرد: هم اکنون حدود ۵ هزار دانشجو در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ۴ مرکز و دو واحد دانشگاهی پیام نور استان سمنان مشغول تحصیل هستند.

وی گفت : مرکز رشد دانشگاه پیام نور استان سمنان بعنوان یک مرکز مستقل در کمتر از یکسال پس از راه اندازی با فعالیت ۹ هسته دانش بنیان دستاوردهای علمی و پژوهشی مطلوبی را کسب کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha