کد خبر 226678
۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۲

استاندار:

مرکز تروما شهید رجایی قزوین امسال راه اندازی می شود

مرکز تروما شهید رجایی قزوین امسال راه اندازی می شود

 استاندار قزوین با اشاره به راه اندازی مرکز تروما (ضربه مغزی) شهید رجایی قزوین تا پایان امسال، گفت: روند اجرایی پروژه مناسب است اما باید سرعت بیشتری به خود بگیرد.

به گزارش گروه استان‌های حیات، محمدمهدی اعلایی روز یکشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان، تاکید کرد: مجموعه مدیریتی استان با تمام توان خود پیگیر راه اندازی و اجرای پروژه بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی است و اعتبارات فاز نخست آن نیز تخصیص یافته، البته بخشی از منابع لازم برای اجرای آن نیز باید از محل مولدسازی دارایی ها تامین شود.

اعلایی با اشاره به آثار اجتماعی جمع آوری معتادان متجاهر و بدهی برخی از شهرداری ها به کمپ ماده ۱۶، اضافه کرد: تا زمانی که شهرداری ها بدهی خود به کمپ ماده ۱۶ را تسویه نکنند اعتبار ارزش افزوده از این ماه به حساب آنها واریز نخواهد شد.

استاندار قزوین ادامه داد: اتفاقات و برنامه های خوبی در مجموعه عمارت امیر کبیر قزوین توسط حوزه هنری در حال انجام است که به جهت اهمیت کادرسازی و تداوم مسیر تربیت نیروهای هنرمند جوان و بسترسازی برای سرمایه گذاری های بیشتر این عمارت به مدت ۱۰ سال به حوزه هنری سپرده می شود.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره چندرسانه ای میراث فرهنگی در قزوین، افزود: این جشنواره از ویژگی های زیادی برخوردار است و برنامه ریزی های جامع و مدونی نیز برای اجرای آن انجام شده تا جایی که چهره های بزرگ‌ فرهنگی و اثرگذار جزو شورای سیاستگذاری این جشنواره هستند، موضوعی که می تواند منجر به معرفی هرچه بهتر قزوین در بین گردشگران و مردم شود.

اعلایی خاطرنشان کرد: برداشت استان آن است که با توجه به مانور وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بر این جشنواره، استان در زمان برگزاری آن در کانون توجه قرار بگیرد و در ادامه نیز شاهد برکات فراوان آن برای سطح منطقه باشیم.

استاندار قزوین در خصوص اجرای اقدامات پژوهشی معادن واقع شده در مناطق حفاظت شده محیط زیست، گفت: منطقه باشگل یکی از ظرفیت های خوب استان در حوزه معدن است که گرفتار موضوعات محیط زیستی شده و باید طی یک اقدام پژوهشی راه حلی برای برون رفت آن از مشکلات ایجاد شده پیدا کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha