کد خبر 226565
۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۴

استاندار خراسان‌شمالی:

خرابی جاده جنگل گلستان در ۲ فاز موقت و دائمی پیگیری شود

خرابی جاده جنگل گلستان در ۲ فاز موقت و دائمی پیگیری شود

استاندار خراسان‌شمالی گفت: از عوامل اجرایی پروژه رفع خرابی سیل در جاده گلستان درخواست می‌شود ظرف یک هفته تا ۱۰ روز جاده بازگشایی شود و ساخت اساسی خرابی‌های حدود ۵۰۰ متر از جاده در فرصت لازم انجام شود.

به گزارش گروه استان‌های حیات، محمدرضا حسین‌نژاد استاندار خراسان‌شمالی، صبح امروز با حضور در محل سیل بردگی جاده گلستان در ابتدای جنگل گلستان، از روند اصلاح خرابی‌های جاده در اثر سیل اخیر بازدید و اظهارکرد: از عوامل اجرایی این پروژه درخواست می‌شود ظرف یک هفته تا ۱۰ روز جاده بازگشایی شود و ساخت اساسی خرابی‌های حدود ۵۰۰ متر از جاده در فرصت لازم انجام شود.

وی با اعلام اینکه هم اکنون ۸ بولدوزر و ۱۵ کامیون شبانه‌روزی در حال کار هستند، گفت: همه ظرفیت استان برای اجرای این پروژه بکارگیری شود. 

استاندار خراسان‌شمالی به کارکرد بسیار اساسی و مهم سد گلمندره در سیل اخیر نیز اشاره کرد و افزود: آب دو حوزه آبریز بیدک و گلمندره وارد رودخانه حاشیه جاده گلستان شد که سیل حوزه آبریز گلمندره با ۲۵۰ مترمکعب در ثانیه در سد گلمندره مهار شده و سیلی که خرابی به بار آورد مربوط به حوزه آبریز بیدک با مساحت  ۲۶۵ کیلومتر مربع بود.

وی تصریح کرد: این در حالیست که اگر سیل حوزه گلمندره با مساحت ۷۳۸ کیلومتر مربع  نیز به آن اضافه می‌شد، خرابی‌ها و خسارات به مراتب بیشتری به وجود می‌آمد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha