کد خبر 226560
۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۵

فعالیت ۲۷ فروند پهباد در بخش کشاورزی استان قزوین

فعالیت ۲۷ فروند پهباد در بخش کشاورزی استان قزوین

رئیس اداره مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از ارائه خدمات به بخش کشاورزی توسط ۲۷ فروند پهباد در این استان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های حیات، موسی بابایی کیا در قزوین از ارائه خدمات به بخش کشاورزی توسط ۲۷ فروند پهباد در استان قزوین خبر داد.

وی افزود: این تعداد پهپاد در فعالیت های مختلف زراعی و باغی فعالت دارند.

رئیس اداره مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین تصریح کرد: استفاده از تکنولوژی های نوین در عملیات سمپاشی و محلول پاشی در مزارع و باغات توسط انواع پهپاد با اپراتورهای آموزش دیده در سطح استان قزوین اجرا می شود.

بابایی کیا اضافه کرد: سمپاشی برای آفات و بیماری ها و علف های هرز و محلول پاشی درمزارع و باغات توسط پهپاد علاوه بر صرفه جویی در میزان سم مصرفی و کاهش هزینه ها با افزایش سرعت و دقت عمل در عملیات داشت محصولات، کمک شایانی به سلامت انسان و دام و کاهش اثرات زیست محیطی می کند.

این مسوول عنوان کرد: استان قزوین از سال ۱۴۰۰ با استفاده از تسهیلات بانکی از محل اعتبارات خطوط مختلف مکانیزاسیون و اعتبارات جهش تولید در دیمزارها اقدام به شناسایی افراد متقاضی آموزش دیده جهت جذب و خرید انواع پهپاد برای فعالیت در مزارع و باغات کرده است.

وی با بیان اینکه استان قزوین در حال حاضر جزو استان های برتر از نظر عملیات پهپاد می باشد، گفت: در حال حاضر استان ما دارای ۲ مرکز تولید انواع پهپاد کشاورزی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha