کد خبر 226464
۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۰۴:۳۰

عضو هیات مدیره اتحادیه موتورسیکلت در گفتگو با «حیات»:

ترفند شرکت‌های موتورسیکلت برای گرانفروشی/ علت حراج موتورسیکلت چیست؟

ترفند شرکت‌های موتورسیکلت برای گرانفروشی/ علت حراج موتورسیکلت چیست؟

عضو هیات مدیره اتحادیه فروشندگان و واردکنندگان موتورسیکلت با بیان اینکه قیمت موتورسیکلت در ۸ ماهه امسال ۲۰ درصد کاهش یافته است، گفت: شرکت های موتورسیکلت با فروش قسطی، موتورسیکلت های خود را با سود ۳۰ درصدی به مردم می فروشند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی حیات؛ قیمت موتورسیکلت در ۴ سال اخیر دچار نوسان شده تا جایی که قیمت ارزان ‌ترین موتورسیکلت موجود در بازار به ۶۰ میلیون تومان رسیده است. گرانی موتورسیکلت موجب شده مردم به خرید قسطی این وسیله نقلیه روی بیاورند تا بتوانند به عنوان شغل اول یا دوم یا حتی سوم در مشاغلی همچون پیک موتوری مشغول به کار شوند.

بازار داغ تعمیر موتورسیکلت‌ های قدیمی

«این روزها کمتر کسی برای خرید این محصول دست به جیب می شود.» این سخنی است که حجت دهقانی، عضو هیات مدیره اتحادیه فروشندگان و واردکنندگان موتورسیکلت در گفتگو با «حیات» می گوید.

دهقانی با بیان اینکه مردم به جای خرید موتورسیکلت همان موتورهای قدیمی خود را تعمیر می کنند، ادامه داد: عمر مفید موتورسیکلت نهایتا ۵ سال است؛ اما با وجود این، مردم به دلیل کاهش قدرت خرید ترجیح می دهند موتورسیکلت های قدیمی خود را تعمیر و از همان موتور قدیمی خود استفاده کنند.

رکود عمیق در بازار موتورسیکلت  

عضو هیات مدیره اتحادیه فروشندگان و واردکنندگان موتورسیکلت گفت: رکودی عجیب در بازار موتورسیکلت سایه افکنده؛ به گونه ای که هرچند امسال شاهد کاهش قیمت ۲۰ درصدی موتورسیکلت بودیم؛ اما خرید موتورسیکلت به حداقل رسیده و خریداری در بازار نیست.

دهقانی ادامه داد: این رکود به حدی است که فروشندگان حتی بعضا موتورسیکلت های خود را زیر قیمت می فروشند تا بتوانند چک های خود را پاس کنند.

کاهش ۲۰ درصدی قیمت موتورسیکلت طی امسال

عضو هیات مدیره اتحادیه فروشندگان و واردکنندگان موتورسیکلت در پاسخ به سوال «حیات» مبنی بر اینکه ارزان ترین موتورسیکلت بازار چه قیمتی است؟ گفت: ارزان ترین موتورسیکلت بازار یعنی هوندا ۱۲۵ به ۶۰ میلیون تومان رسیده است. این در حالی است که در ابتدای سال این موتور به ۷۰ میلیون تومان نیز رسیده بود.

دهقان ادامه داد: امسال به دلیل ثبات نرخ ارز و به خصوص کاهش تقاضا، قیمت موتورسیکلت شاهد کاهش قیمت ۲۰ درصدی به طور میانگین بوده است.

بازار داغ فروش قسطی موتورسیکلت

عضو هیات مدیره اتحادیه فروشندگان و واردکنندگان موتورسیکلت به «حیات» گفت: فروش قسطی موتورسیکلت در ماه های اخیر رواج داشته و یکی از دلایل آن، کاهش شدید قدرت خرید مردم است. به همین دلیل مردم ترجیح می دهند قسطی خرید کنند غافل از اینکه خرید قسطی اصلا به صرفه نیست.

دهقانی ادامه داد: قیمت موتورسیکلت قسطی خیلی گران تر از نقدی برای آنها آب می خورد و بعضا سود آن برای فروشنده به ۳۰ درصد هم می رسد. بنابراین خریداران اگر می توانند موتورسیکلت را نقدی خرید کنند تا قسطی زیرا فروش قسطی نوعی گران فروشی موتورسیکلت است. 

موتورسیکلت های چینی بازار ایران را تصاحب کرد

به گفته عضو هیات مدیره اتحادیه فروشندگان و واردکنندگان موتورسیکلت، موتورهای موجود در بازار عمدتا چینی است زیرا ما به دلیل تحریم نمی توانیم از کشورهای دیگری به طور مستقیم خرید کنیم.

دهقانی خاطرنشان کرد: در حال حاضر مشتریان در حالت ایده آل به سمت خرید موتورسیکلت‌های دست دوم تمایل دارند. از طرفی بسیاری از افراد با افزایش قیمت موتورسیکلت به جای اینکه موتور جدیدی بخرند و آن را جایگزین موتورسیکلت قبلی خود کنند، به تعمیر موتورسیکلت خود می‌پردازند؛ به‌ویژه افرادی که در مشاغلی مانند پیک‌موتوری و کار از طریق اپلیکیشن‌های نامه‌رسان و غذارسان مشغول به کارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha