کد خبر 226461
۹ آذر ۱۴۰۲ - ۰۳:۲۰

در گفتگو با «حیات» مطرح شد؛

رایگان بودن داروی بیماران سالک/ کاهش ابتلا به بیماری سالک با اقدامات بهداشتی خوب

رایگان بودن داروی بیماران سالک/ کاهش ابتلا به بیماری سالک با اقدامات بهداشتی خوب

رئیس گروه مدیریت بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان وزارت بهداشت گفت: بیماری سالک بالقوه کشنده نیست و داروی آن به صورت پماد، خوراکی و آمپول است.

محمدرضا شیرزادی رئیس گروه مدیریت بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار اجتماعی سلامت حیات، گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که اگر ضایعه پوستی تا ۱۰ روز روی پوست باقی ماند و این عارضه التیام پیدا نکرد، باید فرد مذکور آزمایش جهت ابتلای احتمالی به بیمارس سالک بدهد.  

به گفته وی بیماری سالک بیشتر درخرابه تا و نخاله‌های ساختمانی شیوع دارد و این عارضه ارتباطی با گسترش شهرسازی و خرابه‌های ناشی از بلایای طبیعی خواهد داشت.  

رئیس گروه مدیریت بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان وزارت بهداشت اضافه کرد: بیماری سابک بالقوه کشنده نیست و داروی ان به صورت های پماد، خوراکی و آمپول است. دلزوی بیماری سالک در کشور رایگان است و سیستم نظام سلامت کشور تمام هزینه ها را پرداخت می کند.  

وی افزود: میزان بروز و شناسایی این بیماری در سال گذشته حدود ۱۲۰۰۰ مورد بوده است که با انجام اقدامات خوب بهداشتی این آمار در حال کاهش است.  

شیرزادی با بیان اینکه این بیماری در ۱۸ استان کشور بومی شده است، گفت: بیماری سالک از طریق پشه خاکی به انسان منتقل می‌شود. عارضه سالک  از طریق گزش موش صحرایی آلوده به این میکروب و نیش زدن آن توسط پشه خاکی بروز پیدا می کند.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha