کد خبر 226435
۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۹

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق غرب مازندران:

سیل ۲۱۰ میلیارد ریال به شبکه برق غرب مازندران خسارت زد

سیل ۲۱۰ میلیارد ریال به شبکه برق غرب مازندران خسارت زد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق غرب مازندران مقدار برآورد خسارت سیل ۱۳ آبان امسال به تاسیسات برق رسانی این منطقه را ۲۱۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

به گزارش گروه استان‌های حیات، مصطفی بابایی افزود: سیل خانمان برانداز شامگاه ۱۳ آبان ماه و در پی آن باد و بوران سبب شکستگی سرشاخه های درختان و سقوط آن به روی شبکه ها شد که به علت مشکلات زیرساختی، برق مشترکان در نقاطی از این استان از جمله رویان، نوشهر، چالوس و عباس آباد قطع شد.

وی اظهار کرد : سیل متاسفانه بیشترین خسارت به تاسیسات برق رسانی در شهرستان های چالوس و عباس آباد وارد کرد و در بازدیدی که به تازگی وزیر کشور از مناطق سیل زده غرب استان داشت، این میزان خسارت به وی برای منظور نحوه جبران آن ارایه شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق غرب مازندران ابراز امیدواری کرد با دستوری که رییس سازمان مدیریت بحران کشور داد به زودی و به صورت اساسی خسارت های مربوط به این بخش جبران شود.

بابایی تصریح کرد: اکنون برق تمامی مناطق سیل زده غرب مازندران وصل شده است.

سیل شامگاه ۱۳ آبان ماه امسال بیش از ۴۳ هزار میلیارد ریال به ۱۵ شهرستان مازندران از جمله عباس آباد، چالوس و نور خسارت وارد کرد براثر بروز سیل افزون بر تخریب زیرساخت ها مانند پل های ارتباطی، شکستگی تیر و پارگی شبکه های برق همچنین ۴۷۶ واحد مسکونی هم دچار آبگرفتگی شد که از این تعداد واحدهای مسکونی ۲۶ باب آن تا ۷۰ درصد و هفت واحد هم ۱۰۰درصد تخریب شد.

بنا به گفته مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران هم اینک حدود ۷۵ دستگاه ماشین آلات سنگین در نقاط سیل زده خطرساز مشغول فعالیت هستند.

شرکت توزیع نیروی برق غرب مازندران امورهای محمود آباد، چمستان، نور، نوشهر، چالوس، کلاردشت، عباس آباد، تنکابن، رامسر و ۱۱ بخش سرخرود، بلده، رویـان، کجور، صـلاح الدین کلا، مرزن آباد، سلمانشهر، نشتارود، خرم آباد و کتالم- ساداتشهر را زیر پوشش دارد.

غرب مازندران ۲۳ شهر و یکهزار و ۲۵۰ روستا و دست کم یک میلیون نفر جمعیت دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha