کد خبر 226350
۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۱

آغاز فعالیت ۵۳ پزشک متخصص جدید در سیستم درمانی خراسان شمالی

آغاز فعالیت ۵۳ پزشک متخصص جدید در سیستم درمانی خراسان شمالی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از آغاز فعایلت ۵۳ پزشک متخصص در سیستم درمانی خراسان شمالی خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های حیات، جواد شاهین‌فر اظهار داشت: 53 پزشک متخصص اختصاص‌یافته به استان از هفته گذشته فعالیت درمانی خود را در مراکز مختلف درمانی و آموزشی استان خراسان شمالی آغاز کردند و امیدواریم روند ارائه خدمات درمانی بیش از پیش به مردم استان ارتقاء یابد.

وی با اشاره به امکانات و ظرفیت‌های بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی افزود: دانشگاه دارای 9 بیمارستان است و متناسب با تصمیم پزشکان متخصص، محل خدمت آن‌ها در یکی از این بیمارستان‌ها خواهد بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از فراهم بودن امکانات پانسیون و تسهیلاتی برای اسکان متخصصان بنا به انتخاب آن‌ها نیز خبر داد و تصریح کرد: در راستای افزایش ماندگاری پزشکان متخصص در استان، زمینه سازی و امکاناتی فراهم شده است.

شاهین‌فر به هماهنگی‌های صورت گرفته با سازمان‌های بیمه‌گر برای ارائه خدمات درمانی به مردم توسط بیمه‌ها هم اشاره‌ای داشت و ادامه داد: سازمان‌های بیمه‌گر برای ایجاد موجبات ثبات و ماندگاری پزشکان متخصص در کنار دانشگاه علوم پزشکی استان هستند تا در ماندگاری و ثبات مدت خدمت متخصصان در استان فراهم شود.

وی افزود: متناسب با تصمیم پزشکان و نیازهای درمانی استان، 53 متخصص اختصاص یافته به استان توزیع شدند که این نیروها شامل 2 متخصص آسیب شناسی، 2 متخصص ارتوپد، 7 متخصص بیماری‌های داخلی، 5 متخصص قلب و عروق، 4 متخصص بیهوشی، 4 جراح عمومی، 4 متخصص رادیولوژی، 4 روانپزشک، 6 متخصص زنان و زایمان، 6 متخصص کودکان، 2 متخصص گوش و حلق و بینی و متخصصان بیماری های عفونی، جراح مغز و اعصاب، جراح کلیه و مجاری ادراری، چشم پزشک و متخصصان رادیوآنکولوژی و بیماری های پوستی هستند.

کمبود پزشک و توزیع ناعادلانه نیروی انسانی و امکانات درمانی و بهداشتی در استان خراسان شمالی یک موضوع بسیار جدی و قابل تامل است. در استان خرساان شمالی با بیش از یک میلیون‌ نفر جمعیت٬ حدود 250 پزشک متخصص و 360 پزشک عمومی طبابت می‌کنند. بر این اساس به ازای هر 3600 نفر یک پزشک متخصص و برای هر 2666 نفر یک پزشک عمومی مشغول فعالیت هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha